Pierwszy protest przeciwko spalarni w Micigoździe 22 kwietnia 2016
|Dużo się dzisiaj działo. Bardzo szybko udało się zebrać mieszkańców niezadowolonych z planów budowy spalarni w Micigoździe i zainteresować sprawą media.
Konferencję prasową w miejscu, gdzie ma powstać spalarnia zorganizowało Stowarzyszenie Pro Civitas o godzinie 10-tej. Oprócz mediów byli radni, przyszło sporo mieszkańców z transparentami, został zaproszony wójt ale nie przyszedł a urząd gminy reprezentowali: Grażyna Tatar – Sekretarz Gminy i Zbigniew Krakowiak – kierownik Referatu Inwestycji, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Mienia Gminnego.
Ciekawy reportaż przygotowało Radio Kielce, został on wyemitowany po godz. 13-tej i jest już dostępny na stronie Radia Kielce. I krótkie nagranie:
Po południu do studia został zaproszony wójt i paru mieszkańców, prowadzący program przez telefon zadawał pytania przedstawicielowi firmy AKJ Energy, dzwonili także mieszkańcy gminy i zadawali pytania – tu można posłuchać nagrania audycji.
Relację przygotowały także – TVP Kielce, Echo Dnia i Gazeta Wyborcza.
O sprawie napisała też TV Świętokrzyska, a to materiał filmowy:
Nagranie przygotowała też Biblioteka Centrum Kultury w Piekoszowie:
Poniżej zdjęcia, które otrzymałem dzięki uprzejmości pana Michał Gawła ze Stowarzyszenia Pro Civitas:
Urzędnicy poinformowali w nim, że krakowska firma AKJ Energy wystąpiła w połowie marca o wydanie decyzji środowiskowej. – Wniosek złożony pocztą był niekompletny, inwestor został wezwany do jego uzupełnienia i przedłożenia raportu oddziaływania na środowisko, co też się stało – mówi Grażyna Tatar, sekretarz gminy………………WYSZŁA PRAWDA NA JAW!!!!!. Dlaczego więc właśnie od połowy marca uparcie milczano o spalarni????? Po co te kłamstwa, że wójt został zaskoczony pismem 3 dni temu? DLACZEGO OD MOMENTU POWZIĘCIA WIADOMOŚCI O ZAMIARZE BUDOWY SPALARNI WÓJT NIE ROZPOCZĄŁ KONSULTACJI ???? DLACZEGO NIE POWIADOMIŁ SPOŁECZEŃSTWA????NA CO CZEKAŁ???? MAM UWIERZYĆ TEŻ, ZE RADNI O NICZYM NIE WIEDZIELI???? DLA… Czytaj więcej »
A TAK DZIAŁAJĄ KLAKIERZY WÓJTA ŻEBY ZROBIĆ WAM WODĘ Z MÓZGU: Napisane przez: Anonim
czowieku ; z tego co mówił urzednik gminy przyszło pismo pocztą do Urzędu Gminy 3 dni temu i od razu podjęto działania
22 kwietnia 2016 godz. 15:41
W Radiu Kielce była zamieszczona informacja ,że wniosek dotarł do UG 18.03.2016 Jakoś link z tym tekstem nie przeszedł.
Mam ten link, oto on: http://www.radio.kielce.pl/pl/post-41875 może rzeczywiście coś nie przeszło ale nie mam z tym nic wspólnego. Żadnej cenzury tu nie ma 😉 Piszmy, komentujmy – ten blog powstał po to, żeby każdy z mieszkańców mógł się wypowiedzieć i każdy będzie to mógł przeczytać – jutro, za tydzień, za parę lat.
Panie Blogu, niech Pan sobie interpretuje moje słowa jak Pan chce, ale powiem krótko: ODWALA PAN KAWAŁ ZAJEBIŚCIE POZYTYWNEJ ROBOTY DLA NASZEJ GMINY! DLA MNIE TEŻ PAN DUŻO DOBREGO ZROBIŁ!!!
Dzięki Panie Blogu przywraca Pan mi wiarę w ludzi!
Na zdrowy rozsądek biorąc to mało prawdopodobne było by nikt nie wiedział ,że planują budowę Spalarni śmieci.
A PZH dla podobnych inwestycji odległość minimalizującą skutki oddziaływania na ludzi określa na 2 do 4 kilometrów !. Cała Gmina Piekoszów w strefie zagrożenia. A najbardziej ludzie z Micigozdu z ulicy Wrzosowej.
I niech się cieszą urzędnicy ,że tu piszemy bo również sobie i swoim dzieciom by zafundowali określone schorzenia.
A w przypadku awarii to byłby drugi Czarnobyl. Czarnobyl też był bardzo nowoczesny w fazie budowy.
A dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę kwestię cen nieruchomości. Ceny ziemi polecą na łeb na szyję. Nikt się nie sprowadzi do śmierdzącej Gminy. Dodatkowo ludzie będą uciekać z śmierdzącej Gminy. I co wtedy? Spalarnia zapłaci trochę podatku a wpływy będą małe bo dużo ludzi ucieknie stąd i nikt nowy nie będzie się tu osiedlał.
W czarnym scenariuszu zostanie Urząd i skansen- będą urządzać wycieczki jak do Czarnobyla.
Ja osobiście obarczam ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ WSZYSTKICH URZĘDNIKÓW mieszkających na terenie Gminy w Piekoszowie za to że milczą, że nic nie robili i nie robią, że są tak bierni. To, że przyjezdni urzędnicy okupujący intratne stołki w Naszym UG może nawet cieszą sie w duchu, że wszelkie zagrożenie pójdzie do nas a nie np na ich teren gdzie mieszkają to jest zrozumiałe nawet, oni palcem za nami nie kiwną. Ale Naszym Urzędnikom za tą bierną postawę trzeba będzie zapamiętać i chyba kiedyś podziękować.
Izydorze , zapłaci albo i nie zapłaci. Jakoś w niepamięć idzie ile podatku gminie są winni miejscowi przedsiębiorcy których nota bene jest stać na jego zapłacenie. Taki podmiot nic dla gminy nie wniesie dobrego. Wystąpią o czasowe zwolnienie z podatku które przeciągnie się w nieskończoność, ogłoszą nabór na pracowników z obwarowaniem grup inwalidzkich aby mieć ich za darmo i tyle będzie „korzyści” które będą Nam wciskać dla pozorów.
Czy gmina może wstrzymać budowę? – Większe narzędzia mają mieszkańcy, ekolodzy. Wójt jest związany prawem – odpowiada sekretarz Tatar………..TEKST DLA MYŚLĄCYCH. To jest już odsuwanie problemu od UG. Ja uważam, że mieszkańcy nic tu nie będą mieli do gadania w ostatecznym rozrachunku, prócz rzucania sie pod samochody które będa wjeżdżać do spalarni.
Wojt moze nir wydać decyzji odmőeić realixacji takiej inwestycji to jego prawo.
To dlaczego publicznie wobec zgromadzonych osób nie zapewnił, że nie wyda zezwolenia? Skoro jako mieszkaniec był temu przeciwny to jako wójt mógł PUBLICZNIE ZAPEWNIĆ MIESZKAŃCÓW, ŻE ZEZWOLENIA NIE WYDA.
Tego nie może zrobić gdyż nie zachowałby obiektywizmu jako Organ Decydujący . Wójt może skorzystać z darmowych porad z tego bloga i robić to co Mu prawo pozwala. A prawo pozwala mu: – Wystąpić do niezależnych naukowców o ekspertyzę – Wystąpić z zapytaniem do Ministra Środowiska i Zdrowia – Wystąpić z zapytaniem do PZH -Dopuścić jako strony postępowania osoby fizyczne i Stowarzyszenia – Wezwać wnioskodawcę do usunięcia braków w raporcie – brak informacji na temat zagrożenia w przypadku awarii i brak opisu stosownych procedur na tę okoliczność -Doprowadzić do spotkania mieszkańców z wnioskodawcą – Wreszcie odmówić warunków zabudowy itd. itp.… Czytaj więcej »
SUPER WPIS PANIE IZYDORZE! SZACUNEK!
Można być dobrym urzędnikiem bez umiejętności pisania ź na pececie. To o niczym jeszcze nie świadczy!
Świadczy o tobie.
To zablokujmy na kilka dni wszystkie drogi dojazdowe do Piekoszowa i zrobmy zbiorowy protest przeciwko biogazowni i spalarni. Wtedy zainteresuja sie nami w calym kraju. Tylko skad tyle ludzi wziac…
To jest bardzo dobry pomysł. Ludzie mają samochody ciężarowe, ciągniki – wystarczy ich kilkanaście, żeby zablokować drogę.
Nie chodzi o jedna droge, ale wszystkie drogi dojazdowe do Piekoszowa… Kochani musimy wszyscy zrozumiec, ze jakies protesciki, tvp kielce czy echo dnia nam nic nie pomoga. Wojt rowniez. Dziad wiedzial nie powiedzial. Wiem od pewnej pani z IOS, ze decyzja jest odgorna i mamy marne szanse. I teraz jak chcemy ratowac zdrowie i zycie nasze i naszych dzieci musimy sie powaznie do tego zabrac. Ja sie tym zajac nie moge lada dzien rodze, ale wierze, ze jest KTOS w gminie z „jajem” . Moja propozycja jest taka: blokada drog, pikieta przed gmina, ale najwiekszy protest przed starostwem, bo to… Czytaj więcej »
Dziękujemy autorowi portalu Blog Piekoszów za jego prace na rzecz mieszkańców i okazaną nam pomóc w zakresie informacyjnym. Liczymy na dalszą współpracę i mamy nadzieję że uda się nam wspólnie wraz z mieszkańcami wygrać tę trudną bitwę. Dzięki!
Wy Procivitasie jesteście Stowarzyszeniem legalnie zarejestrowanym, macie swoje prawa, możliwości działania. Proszę przedstawić tutaj swoje konkretne oczekiwania wobec Nas zagrożonych mieszkańców , proszę też o plan lub zarys działań w których mogli byśmy Wam pomóc, a Wy Nam. Bo My jako pojedyńczy mieszkańcy którzy chwilowo zbiorą się w jednym miejscu mimo wszystko nadal jesteśmy tylko indywidualnymi osobami z którymi UG i tak nie będzie się liczył. Na radnych nie mamy co liczyć, inne stowarzyszenia milczą, wiec Pomóżcie a nie tylko pokazujcie się.
Panie Pawle pisze pan bzdury z tego co wiem to radni tez służą pomocą zbierają podpisy na swoich wsiach,są z mieszkańcami w tej słusznej walce przeciw spalarni
Anonimie , chwała im za to. Popieram i dziękuje ze swojej strony każdemu radnemu który coś teraz robi w kierunku pomocy zagrożonym mieszkańcom. Ale ja Anonimie poruszam tez inny temat, a mianowicie dlaczego tą spalarnię kryli wspólnie z wójtem przez cały praktycznie miesiąc przez wiedzą mieszkańców o tym fakcie. Prze ten miesiąc z naszej – Mieszkańców strony mogło by sie wiele zadziać w kierunku rozwiązania tej sprawy. Bo dopóki radni nie przedstawią wiarygodnych danych, że wójt krył przed nimi tą informację to sa oni dla mnie winni zatajenie tej jakże ważnej i niebezpiecznej dla mnie i chyba dla wielu mieszkańców… Czytaj więcej »
A skad wiesz ze radni wiedzieli o tym pismie???
Moze wiedzial tylko przewodniczacy ktory proponuje porzadek obrad?
Moze na najblizszej sesji trzeba zaczac od pytania do radnych czy wiedzieli i jesli tak to od kiedy i kiedy chcieli mieszkancow powiadomic a jesli nie wiedzieli o tym pismie i taka wiedze mial tylko wojt z przewodniczacym to nalezalo by ich zapytac kiedy chcieli radnych powiadomic o tym
Poza tym Anonimie nie oszukujmy się, że radni wyczuli teraz wiatr w żagle aby nabić sobie punkty popularności. Poza tym są tez mieszkańcami naszej gminy i oni i ich rodziny tak samo będą narażone na niebezpieczeństwo ze strony tej spalarni.
Panie blogu proszę nie promować w tym wydarzeniu tylko Stowarzyszenie Pro Civitas ,bo naprawdę dużą robotę wykonuje Pan radny Micigozdu Stanisław Swiercz poprzez swoje Stowarzyszenie oraz radny Sieradzan
Szanowny Anonimie, ProCivitas sam zamieścił wpis, Blog nie ma tu nic do rzeczy. Natomiast może odpowiesz w imieniu ( albo sami niech tu odpowiedzą) , gdzie byli i co robili w tym temacie radni od dnia 18-03-2016r czyli od dnia kiedy było wiadomo ( dla nich wiadomo, bo mieszkańcy nic nie wiedzieli) o spalarni, oraz dlaczego ujawnili się ze swoją „robotą” dopiero jak na tym Blogu pojawił się temat spalarni, czyli trzy dni wstecz? Oczywiście bardzo się cieszę, że co niektórzy radni coś zaczęli robić w tym temacie, mimo, że dopiero teraz, jak ludzie zaczęli protestować, ale niestety ciągną oni… Czytaj więcej »
W chwili obecnej nie jest ważne, które Stowarzyszenie pomaga bardziej, a które mniej…
Stowarzyszenia i mieszkańcy oraz radni powinni zjednoczyć siły aby KAŻDY wiedział o co walczymy!!!
Zapraszajcie wszystkich aby zapoznawali się z tym PROBLEMEM, bo jest jeszcze bardzo dużo osób, które o tym nie wiedzą, a powinni wiedzieć !!!
Czy nam się to podoba czy nie to podziały będą. Ja już widzę wyścig do fotela wójta. Wg mnie właśnie rozpoczęła się kampania na stanowisko wójta gminy. Pojawiło się jeszcze jedno zjawisko związane z władzą które opiszę ale już nie dziś,bo to jest skomplikowane. a wieczorowa pora nie nastraja mnie do pisania.
ZADAJĘ PUBLICZNIE PYTANIE DLA WÓJTA, RADNYCH RADY GMINY W PIEKOSZOWIE, PREZESA ZUK : CZY W CZASIE GRUDNIOWEGO ( 2015R0 SPOTKANIA – BANKIETU W SALI BIBLIOTEKI GMINNEJ O KTÓRYM NIE POINFORMOWANO MIESZKAŃCÓW BYLI RÓWNIEŻ POŚRÓD INNYCH OBCYCH OSÓB PRZEDSTAWICIELE STRONY REPREZENTUJACEJ SPALARNIĘ, CZY PORUSZANO WTEDY TEN TEMAT??? WZYWAM TEZ PRZEDE WSZYSTKICH RADNYCH DO ROZLICZENIA SIE Z WYBORCAMI Z TEGO SPOTKANIA.
Czy mógłbyś Pawle przestać posać z wielkich liter?
To tylko w Twoich wpisach tak głośno.
Na forach za coś takiego się wylatuje!
Ty Beck – czy istnieje w dyplomacji takie słowo ,,posać”. Pisze się ,,posadź”. Jesteś dyslektykiem?
„pisać” miało być – piszę z komórki i czasami mi się zdaża przekręcić.
I przestań zadawać bezsensowne pytania na które nikt nie musi odpowiadać, więc na pewno nie odpowie!
Wcale się nie dziwie, że adresaci mojego apelu nie odpowiedzą publicznie. Powiedzenie prawdy to samobójstwo polityczne. No chyba, że skłamią. Już 5 miesięcy temat jest tabu, skrzętnie przemilczany.
Proponuję zorganizować wspólną pikietę pod budynkiem UG i wręczyć petycję przeciw budowie spalarni, oczywiście wcześniej powiadomić mas-media. Spalenie tylko jednej opony na miejscu zobrazuje prace spalarni. OSP pomoże ?
Proponuje aby zająć się tym … że ten Pan wykarczował tyle metrów lasu.
Na początek – tak. Pamiętam, że jak chciałem wyciąć kilkadziesiąt drzew na działce pod dom, musiałem załatwić setki papierów w kilku urzędach z nadleśnictwem włącznie. Zajęło mi to kilka miesięcy.
kk jeśli ten teren był rolniczy i urosło tam samoistnie troche sosen i brzóz to jest to traktowane jako samosiejki które można usunąć. Nawet jeśli sójki nasiały tam dęby ( chronione) to i tak nikt ich pewnie ” nie widział”. Na to pozwolenie zapewne szybko otrzymał. Niemniej zezwolenie wójt wydawał i był chyba świadomy komu co wydaje.
Trzeba ściągnąć TVP Info do programu ,,To jest temat”. I niech idzie na całą Polskę.
Lokalna Telewizja to jest dobra ale mały wydźwięk.
Niestety – zgadzam się. Lokalne media potraktowały to jako „ciekawostkę” i dalej na pewno tematu nie pociągną, jesteśmy zdani sami na siebie.
Moze radio maryja
Może nie 😉
a co z tematem wylewanie gnojowicy na pola w zajaczkowie bo jakos temat ucich a miala bys sprawa zgloszona do prokuratury
A to całkiem dobry pomysł 😉
Mają kontakty z najwyższą władzą (nie chodzi mi o tą boską) 😉
TVP INFO czy regionalne media były już kiedyś w Piekoszowie i Zajączkowie jak walczyliśmy ze smrodem z biogazowni i mało to pomogło. Nawet redaktor pytał pana wójta czy zgłosi tą sprawę do prokuratury. Wójt obiecał, że tak zrobi, a czy zrobił to nie wiadomo bo się tym nie pochwalił. Szkoda, że wtedy ludzie nie byli tacy solidarni. Wtedy pod biogazownią i w Zajączkowie była garstka ludzi i mało kto chciał pomóc swoją obecnością. Moim zdaniem na kolejnym proteście musi być nas dużo, żeby władza zobaczyła, że tego nie odpuścimy.
Nie przypominam sobie zeby w Piekoszowie pod biogazownia byl jakis protest. Akurat w Zajaczkowie wygrali. Watpie czy dzieki tvp, ale jednak sciekow pan B. nie wywozi. Za to wozi do Wincentowa i litosci tam nikomu ten smrod nie przeszkadza. Wiec niestety prawda jest taka, ze nasza gmina latwo sie poddaje…
Była telewizja w Piekoszowie (w 2013 roku) właśnie w sprawie smrodu z biogazowni.
Po drugie wygrana w Zajączkowie to żadna wygrana. Teraz wywozi do Wincentowa, aż strach pomyśleć gdzie jeszcze będzie ten syf wywoził. Co z tego, że pole zostanie zaorane, mniej tylko śmierdzi.
Zaorane? Chyba raz do roku. On tam wozi po 6-8 beczek na dzien. Chyba ciagle musialby orac…
Konsekwencje dostania się gnojowicy do wód gruntowych mogą być całkiem poważne i Wydział Ochrony Środowiska w gminie nie powinien tego bagatelizować…..
1) Gnojowica powinna być rozcieńczona ..znacznie
Ja bym sprawdził czy osoba która to robi posiada kanalizację, czy zbiornik bezodpływowy?…
Rachunki za wodę i opróżnianie „szamba” !!!!!!!
Dz. U. Nr 89, poz. 991) D.U. 26 lipca 2000 r
Masz tam opisane ile i kiedy można stosować.
Na pytanie Pani Joanny zacząłem przeglądać YT odnośnie tego tematu, jest film Pani Joanno z oburzenia mieszkańców biogazownią. Ale wpadł mi w oko film z protestu o spalarnię zmontowany przez organ naszej gminy, https://www.youtube.com/watch?v=QJD_s6qKH4E spośród różnych wypowiedzi uderzyły mnie słowa właściciela spalarni pana Ziemianina który mając nas za baranów chyba, mówi, że będzie spalał padłe zwierzęta i pieluszki ze szpitala. Nie zająknął się o zamiarze spalania syfu ujętego na stronach os 33 do 42 raportu. Warto też dobrze przyjrzeć się na tym filmiku panu wójtowi i posłuchać między wierszami tego co mówi.
Z czym do TVP ?
Z tą garstką ludzi?
Nawet te okrzyki – jak kamera najeżdża to ludzie milkną.
To trzeba zorganizować, przemyśleć, sklecić jakieś porządne hasła, wybrać jakiegoś „prowodyra”, a nie obciach sobie robić w TVP,
gdy ktoś zobaczy te nagrania to pomyśli sobie – co to za protest, zebrali się chyba tylko sąsiedzi, mieszkańcom pewnie nie zależy, tu to inwestor chyba problemów nie będzie miał.
Defetystom dziękujemy za (nie)cenną uwagę.
Ale jakim defetystom? Gosc ma niestety racje…
Pani Joanno, a co ten gość czyli ZZ zrobił osobiście aby było inaczej? Jakim prawem krytykuje i szydzi z ludzi którzy zgromadzili się aby bronić swoich racji? Ilu mogło tylu się zgromadziło. Jak potrafili tak się odzywali. Następnym razem dzięki temu Blogowi będzie sto razy więcej mieszkańców ,jestem tego pewien. A ZZ co dla nich zrobił? Co zrobił dla sprawy? Oczernia i krytykuje zza komputera. Niech sie ujawni i niech powie konkretnie: zróbmy to, tamto i tamto, ja pomogę. Pani już się wywinęła z pomocy zasłaniając się ciążą, a ja uważam, że właśnie kobieta w ciąży przed kamerą miała by… Czytaj więcej »
Pawle Arabaszu, masz rację – nic dla sprawy nie zrobiłem, ale ani się czymś takim nie przechwalam, ani nie mam takiego obowiązku. Jak już kiedyś pisałem blog odwiedzam dla przyjemności i żeby poznać sposób myślenia tubylców.
Ale czy Ty zrobiłeś coś dla „sprawy”.
Szczekasz, obiecujesz że pomożesz i tylko osądzasz innych.
Najlepsze jest to że nie możesz się zdecydować – raz krytykujesz, raz chwalisz – Wójta, radnych i pojedyncze osoby na tym blogu.
Bron Boze przed niczym sie nie wywijam. Do momentu dopoki jestem w dwupaku we wszystkim moge pomoc 🙂 ale na dluzsza mete chyba sam Pan rozumie. Nie widze zadnej kpiny w komentarzu ZZ czlowiek stwierdzil fakt. Ludzie , ktorzy byli na protescie sa wielcy tylko takich wielkich tam powinno byc nastepnym razem tysiace i mysle-mam nadzieje,ze wlasnie o to ZZ chodzilo. Jesli sobie tylko drwil to przepraszam, ze go bronie.
Czyli jednak sie mylilam. To nie bylo stwierdzenie tylko kpina. Nie wiedzialam, ze tez tacy ludzie tu pisza. Myslalsm, ze wzystkim tu chodzi tylko o nasze dobro.
Joanno – dopóki nic nie zrobisz dla sprawy to nie oskarżaj innych proszę!
Samo pisanie nic nie da!
Dziękuję Joanno!
Ja z nikogo nie drwię, tylko stwierdzam fakty.
Wiemy przecież że prawie przy każdej inwestycji typu wysypiska, spalarnie, zakłady, drogi … są zawsze protesty i w 99% te inwestycje powstają, więc musimy się naprawdę postarać!
Ja nie jestem przeciwko spalarniom śmieci, ale przeciwko ich lokalizacji w tak gęsto zaludnionych obszarach jak powiat kielecki. Moim zdaniem tą niewielką ilość odpadów niebezpiecznych można przetransportować w obszary mniej zaludnione.
ZZ, pełna zgoda. Takie inwestycje powinny być lokowane na terenach przemysłowych. Dlatego też musimy zrobić wszystko, aby ta spalarnia w tym miejscu nie powstała. Tym bardziej, że mamy złe doświadczenia z biogazownią, która z założenia też miała być ekologiczna i nieuciążliwa.
PB – mam takie pytanie nie na temat – czy mógłbyś mi zdradzić w jakim regionie Polski się urodziłeś?
To akurat nie jest żadna tajemnica – w mieście Kielce 😉
Dzięki za odp.
Prowudor juz jest od dluzszego czasu
Ja tylko zastanawiam się kto tu zostanie. Przecież wcześniej Gmina Piekoszów była najlepszym miejscem , dużo pięknych działek , dużo zieleni, dużo świeżego powietrza, takie wewnętrzne bezpieczeństwo że to tu powinno się mieszkać był taki wielki boom na kupowanie działek w naszej gminie i osiedlanie się w ciągu ostatnich paru lat wiele osób przeniosło się do nas z odległych miejscowości …. A teraz ? A teraz jesteśmy zniszczeni przez przemysł który spowodował że jak się wjeżdża to nie dość że śmierdzi, to jeszcze straszy hałdami zużytych sprzętów. To smutne i przygnębiające … ;-( zastanawiam się jak to się skończy…
A widziałeś koło torów kolejowych te hałdy zużytego sprzętu? To co jest na wjeździe do Piekoszowa to nic. Jak się jedzie na Rykoszyn to widać tą ilość. Ja nie wiem jak się ta droga nazywa, ale napewno Paweł będzie wiedział. To jest w okolicy przystanku kolejowego. Coś przerażającego.
Saskya, wiem o którym miejscu mówisz, nie ma tam nazwy drogi. To jest teren, który kiedyś należał do kolei, tam był za starych dobrych czasów porządny punkt przeładunkowy z wagonów kolejowych, była porządna rampa, magazyn. Obecnie jest tam punkt skupu złomu oraz punkt gdzie można oddać za parę zł pralkę, lodówke, radio. Metalowe części z tych sprzętów idą na złom, natomiast plastik idzie na przemiał – robią to na miejscu takim specjalnym kombajnem i do ponownego przerobu w fabrykach. Zaglądam tam czasem na złom, bo można fajne rzeczy natrafić. Powiem tak, widok przeraża, ale całe szczęście , że teren jest… Czytaj więcej »
Bardzo jestem zainteresowany jako mieszkaniec strategicznym inwestorem firmy AKJ Energy o którym mówił Pan reprezentant tej firmy w Radiu Kielce.
I w związku z tym czy UG w Piekoszowie wie coś na ten temat czy mieszkańcy mają się sami dowiadywać bo UG dostanie znowu pocztą informację.
Szkoda ,że nie mam nikogo znajomego na Poczcie!
Czy UG myśli dowiedzieć się jaką kwotą myśli się dokapitalizować wnioskodawca ? I czy wnioskodawca ma gwarancje bankowe lub jakieś poręczenia na ewentualną okoliczność budowy spalarni?
Mało to programów jest… Uwaga, Interwencja, Sprawa dla reportera.
Wszystko juz jest poinformowane
A tu o spalarni w Krakowie
http://wiadomosci.onet.pl/krakow/spalarnia-smieci-w-krakowie-nie-tak-ladna-jak-zamierzano/scgwc
Tam się buduje na obrzeżach a w Piekoszowie pakuje się spalarnię w środek zabudowań.
Iyzdorze – ten link nie jest do spalarni odpadów niebezpiecznych, to zwykła spalarnia śmieci i ma całkiem inne co widać gabaryty.
I wbrew pozora to bardzo ladna ekologiczna inwestycja
No to może Uwaga oni tymi przekrętami może się zainteresują? Dosyć że gmina biedna zadłuzona to zamiast wspierać to chcą z nas zrobić śmietnisko dla całego powiatu.
Pan Wójt powinien również zawiesić postępowanie i rozpisać referendum z zapytaniem mieszkańców czy chcą spalarni śmieci na swoim terenie czy nie?
Bardzo cenny ten pomysł z referendum.Wszystkim referendum kojarzy sie z odwołaniem władz.Mieszkańcy lub Rada Gminy może być inicjatorem referendum lokalnego w sprawach istotnych gospodarczo dla naszej wspólnoty gminnej.Konsekwencje działalności tej spalarni poniosą nie tylko mieszkańcy Micigozdu ale wszyscy nawet w Wesołej, Jeżynowie,Zajączkowie czy w Brynicy.Chciałbym się zapisać do stowarzyszenia które występuje o dopuszczenie bycia stroną,mogę robić za publiczność .Mam nadzieję że na pierwszej sprawie przed Sadem Administracyjnym to nas mieszkańców będzie 50 razy więcej/być może zainteresują się wtedy nie tylko media lokalne.
Podpisuje się Panie Marku pod Pana wpisem i również służę swoja obecnością oraz wsparciem.
Tutaj zamieszczam stosowny link z całą procedurą.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Referendum_lokalne
Referendum potocznie kojarzy się z odwołaniem Wójta, Burmistrza itd.
Jednak referendum to także możliwość zapytania się ludzi co sądzą na dany ważny temat przed podjęciem decyzji przez Stosowny Organ Władzy.
Punkt – ,,Referendum na wniosek mieszkańców w sprawach innych niż odwołanie organu stanowiącego”
Panie Izydorze, jak zażądamy referendum to wójt powie, ze nie ma kasy na to. Ale nie potrzeba nam aż referendum. Wystarczy dać polecenie sołtysom, aby zebrali od mieszkańców podpisy za TAK i za NIE. Tydzień czasu i opinia mieszkańców gotowa. Tyle, że trzeba by jeszcze społeczną komisje d/s liczenia głosów powołać. Ja za darmo się oferuję.
Taka procedura nie jest wiążąca. Referendum jest wyrażeniem woli ludzi w konkretnej sprawie i ma moc wiążącą Organ Wykonawczy. Innymi słowy mówiąc – gdy w referendum ludzie nie wyrażą zgody to Wójt to musi zaakceptować. Suwerenem są wyborcy. Wójt nie jest sam z siebie Wójtem tylko z woli wyborców. A gdy sprawa jest kontrowersyjna i ciężkiej wagi to wtedy ludzie mogą bezpośrednio wyrazić swoją wolę w danym temacie – spalarnia śmieci a nie pośrednio przez Wójta. I niech mi kto powie. Czy frekwencja będzie niska? Czy opowie się nawet 1% głosujących za spalarnią? Frekwencja będzie gdzie około 70-75 % .… Czytaj więcej »
No nie wiem czy może powiedzieć ,że nie ma kasy. Raczej chyba nie.
A jeśli powie że nie ma to Gmina Piekoszów ma doświadczenie w organizowaniu referendum dotyczących impeachmentu. Wtedy pieniądze już się na pewno znajdą.
Jak zwykle Panie Izydorze ujął Pan to fachowo i w oparciu o możliwości prawne. Moja wypowiedź odnoście list roznoszonych przez sołtysów wynika jedynie z mojego podejścia do sprawy które określił bym jako oszczędnościowy wariant, żeby nie ogałacać kasy gminy, bo ja chciałbym trochę wysiewki na drogę, podwozie mojego samochodu ledwo zipie na tych dziurach :). Ja proszę Państwa ubolewam nad czymś takim jak niechęć naszych radnych do wypowiadania się na tym Blogu. Weźcie Państwo pod uwagę, że Nasi Radni nie określili jak możemy sie z nimi kontaktować. No bo ja nie wiem np czy mogę do radnego do domu przyjść,… Czytaj więcej »
z tego wynika ze nawet nie znasz Radnych naszej gminy
Ależ znam. Widziałem ich za stołami w czasie sesji rady gminy. Widziałem osobiście kilka razy jak część z nich karnie podnosiła rączki w górę, inna cześć była bierna, albo kreowała sie na tzw opozycję. Widziałem też osobiście jak podnosili wynagrodzenie wójta na sesji. Żaden się nie sprzeciwił. Żaden!!! Wódki z żadnym nie piłem, na ryby nie chodziłem. Tak właśnie widzę radnych Gminy w Piekoszowie. Ale z chęcia zapoznam się z Twoją wersją postrzegania radnych, z radością przyjmę twoje przykłady społecznej działalności radnych. Może już nie wywlekaj tych sytuacji które były na Blogu, przedstaw jakies inne.
a nie widziałeś ich na proteście ,to twoje pisanie robi się coraz bardziej żenujące
Proponuję ograniczyć wzajemne oskarżenia i ataki. Nieważne kto był na proteście, a kto nie był – są różne sytuacje, to było w godzinach pracy, radni mają sporo obowiązków – sesje, komisje, spotkania z mieszkańcami. To, że jakiś radny nie był na proteście nie oznacza, że go nie popiera i nie robi niczego w tej sprawie. Ja też nie byłem, bo nie mogę sobie pozwolić na częste nieobecności w pracy ale robię co mogę, żeby o sprawie dowiedziało się jak najwięcej osób i myślę, że jakoś mi to wychodzi. Także proszę jeszcze raz – działajmy razem a nie walczmy ze sobą… Czytaj więcej »
jest wyznaczony(a przynajmniej byl) dyzur przewodniczacego rady i chyba radnego Świercza sam o tym wielokrotnie pisales i wkrotce po twoich komentarzach pojawila sie informacja na stronie gminy
Rada Gminy to 15 radnych, a nie tylko Pan Grosicki i Pan Świercz.
Jestem też pewien Panie Izydorze, że wójt zrobi wszystko aby nie odbyło sie referendum w sprawie spalarni, bo ktoś mógłby wpaść na pomysł, że skoro chodzi sie z jedną listą odnośnie spalarni to dlaczego nie chodzić przy okazji z drugą listą o odwołanie Rady Gminy oraz samego wójta. Kto chce niech się tez podpisuje na tej drugiej liście, kto nie chce niech nie podpisuje. Dwie pieczenie na jednym ogniu , logika, ekonomia, rozum w jednym. Może wreszcie zostało by zweryfikowane w niepodważalny sposób prawdziwe poparcie dla obecnej władzy w Gminie Piekoszów. Bo jak na razie to ta władza jest coraz… Czytaj więcej »
w przypadku odwolania wojta to wojt nie ma tu nic do powiedzenia
http://www.tvp.info/284879/kontakt
TRZEBA JUTRO TZN W NIEDZIELĘ POPROSIĆ DZIEKANA W PIEKOSZOWIE, ŻEBY W KOŚCIELE POINFORMOWAŁ LOKALNĄ SPOŁECZNOŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!1
A czemu dziekana przeciez jest wiecej parafii niz tylko Piekoszow
wszelkie wątpliwości chyba rozwiane posłuchaj nagrania BCK Piekoszów jest wywiad z wójtem
http://www.bckpiekoszow.pl/tv-piekoszow?task=play&id=151
No nie wiem, czy wójt rozwiał wątpliwości.
Dobrze że wójt wypowiadał się jako mieszkaniec, jako osoba prywatna/moim zdaniem za wcześnie/Wójt przed zakończeniem postępowania administracyjnego i wydaniem decyzji nie powinien mówić jaką podejmie decyzję.Strona przeciwna wykorzysta to do swoich celów.Poczekajmy na oficjalne dokumenty i będziemy znać stanowisko wójta.Myślę,że jest świadomy faktu że ta sprawa nie zakończy sie tak szybko a prawie za dwa lata wybory.Wójt dla dobra nas wszystkich powinien wynająć renomowana ,dobrą kancelarię prawną tylko dla załatwienia tego tematu.Piszę to mając doświadczenie jak było z cenami za wodę i ścieki lub śmieci a obsługa prawna urzędu ma bieżące sprawy do załatwienia.
Też tak uważam. Tu chodzi o inwestycję za wiele milionów, więc inwestor prawdopodobnie nie będzie oszczędzał na prawnikach. Myślę, że gmina też nie powinna. Trzeba wynająć dobrą kancelarię specjalizującą się w takich sprawach.
Panowie, Panowie, jaka kancelaria? Jakie wydatki? Skąd mają być te pieniądze? A od czego mamy Panią Mecenas? A od czego są urzędnicy w UG? Ja protestuje przeciwko jakimkolwiek wydatkom na kancelarie prawne. Ta z pozoru trudna sprawa nie jest tak skomplikowana jak się wydaje. Przeczytajcie link zamieszczony przez Czerepaha, wynika tam jasno, że jak UG dopilnuje sprawy zgodnie z prawem i swoimi obowiązkami wobec mieszkańców Gminy to spalarnia nie ma prawa powstać. Nie trzeba tu żadnej kancelarii.
Panie Marku Urząd ma wystarczające zasoby ludzkie i możliwości prawne.
A wynajęcie Kancelarii Prawnej tylko by zaszkodziło wizerunkowi Urzędu a pośrednio również i nam mieszkańcom.
Panie Marku, ja nie oczekuję słów wójta : „nie dam zgody na spalarnię” bo tak nie może powiedzieć, ale oczekuję publicznego zapewnienia typu : NIE POSTĄPIĘ WBREW WOLI WIĘKSZOŚCI MIESZKAŃCÓW GMINY W PIEKOSZOWIE I NA TO DAJĘ WAM MOJE SŁOWO, oraz oczekuję wdrożenia sposobu poznania tej woli większości. Jadąc na miejsce protestu powinien mieć w ręku gotowy pomysł z czym wyjść do ludzi. Ja usłyszałem głos polityka który powiedział coś, ale tak naprawdę do nas nic istotnego nie powiedział. Z tych słów nic nie wynikało jak dla mnie. Ja oczekuję konkretnego przejrzystego zapewnienia. Miał miesiąc czasu aby się przygotować. Czyżby… Czytaj więcej »
http://www.zb.eco.pl/inne/spalarni/lokspa.htm
Proszę szanownych mieszkańców Gminy w Piekoszowie, 4 dni temu temat spalarni był mi w zasadzie totalnie nieznany. Dziś wziąłem do kupy wpisy na tym Blogu, zwłaszcza pana Izydora, Mieszkańca, Pana Marka oraz ostatni link zamieszczony przez Czerepaha i ….postanowiłem sobie „wybudować spalarnię”. Doszedłem do wniosku, że ogrom przeszkód i obwarowań prawnych jest praktycznie nie do przeskoczenia bez….porządnego zaplecza politycznego i kupy kasy w kieszeni i stosu kopert. Potem przypomniało mi się, że mam tylko 5 tys kapitału i dałem sobie natychmiast spokój z marzeniami o własnym „byznesie” pt spalarnia odpadów. A teraz już jako mieszkaniec gminy w Piekoszowie mam uwierzyć,… Czytaj więcej »
To samo powiedziala mi znajoma z IOS, ze za takimi inwestycjami to Warszawa stoi i decyzje co ma zrobic wojt czy starosta tam zapadaja. Wiec albo dowie sie o nas cala Polska albo nie mamy szans. Zreszta nawet gdy nas wszyscy uslysza to szanse sa male, ale sa. Referendum fajny pomysl, ale czy cos da? W Zgierzu ludzie przed sadami sie dochodzili, a spalarnia i tak jest.
Zgierz, miasteczko pałaców Cyganów. Ktoś kto przejeżdżał to wie. Masa pałaców. Jak im będzie śmierdzieć i dokuczać to porządek z tym zrobią. Bo nasz naród nie ma jaj żeby samemu porządek zrobić.
Panie Pawle jak Pan myśli kto nam zostawił ten „pasztet”.I ile takich niespodzianek jeszcze jest w gminie i w ZUK-u?
Panie Marku, kto pasztet robił, kto przetrzymuje, kto go jeszcze dorobił to czas pokaże. Na pewno było by to pokazane szybciej jak władze w gminie obejmie ktoś odważny i nie powiązany układami. Nasza Gmina wymaga odpolitycznienia, oraz rozpieprzenia w drobny mak istniejących ukladów. Potrzeba nam całkowicie czegoś Nowego. A co do ZUKu Panie Marku to po prostu liczę, ze mieszkańcy wreszcie przejrzą na oczy .Mi w pamięci cały czas siedzi te 9% które Pn wyliczył i które nadpłacamy za friko za wodę i ścieki. Ale widać mamy bogatych mieszkańców. My biedaki musimy się dostosować w imie poprawności politycznej i publicznej.
Ja bym proponował Panu Markowi , który niejako specjalizuje się w problematyce ZUK-u ( swoją drogą wygrać z ZUK-iem to jest klasa) iż jeżeli są jakieś niejasności odnośnie zakupów , przepływów pieniężnych ( ja się w to nie zagłębiałem ale coś tu mi się na tym Blogu obiło ) to zgłosić do wyjaśnienia do RIO -Regionalna Izba Obrachunkowa. Tam są specjaliści wszystko przejrzą fachowo.
O ile pamiętam, to Pan Marek starał się zainteresować problemem Radę Gminy i to przecież w obecności wójta bo to na sesji było. Zgodnie kolektywnie ignorowali jakiegoś tam Marka – zwykłego mieszkańca. Musieli człowieka przeczołgać przed sądem, narazić go na stratę finansową gdzie dopiero przed sądem Pan Marek udowodnił swoją racje. Mądry wójt w życiu by nie pozwolił aby wałęsać sie po sądach z mieszkańcem gminy w której rządzi. Mądry wójt poprosił by takiego mieszkańca na rozmowę i zapytał uprzejmie: w czym możemy Panu Pomóc, a nie po sadach go ciągać. Kilka dni temu Pan Marek ( przy jego nieobecności… Czytaj więcej »
Zwrotu to nie będzie ale może być nadpłata.
Temat ZUK-u i cen za wodę na chwile obecną jest mniej istotnym i nie ucieknie.Ważniejszy jest temat przewodni.Do spraw ZUK-u wrócę w stosownym czasie.Gwoli wyjaśnienia :wyrok WSA Kielce jeszcze jest nieprawomocny.Byłem u p.o. Prezesa RIO w Kielcach /poświęcił mi dużo czasu i wyjaśnił wiele wątpliwości/ i jest pewne RIO jest organem nadzoru pod względem finansowym nad gminą ,a ZUK jest spółką prawa handlowego.Informacyjnie podam ZUK w kalkulowaniu cen we wniosku taryfowym zaniżył zużycie wody wliczył 425.948 tys. metr.sześć. a opłacił wg. sprawozdania OS-3 ilość 481.358 tys. natomiast w ściekach naliczył ilość oczyszczonych i odprowadzonych 240.878 metr a powinno być jak… Czytaj więcej »
No pewnie. Radny przecież reprezentuje interesy mieszkańców. Dlatego powinni wystąpić z inicjatywą referendalną .Popieram jak najbardziej.
A swoją drogą to gdzieś mało widać niektórych radnych w tym temacie.
Swoją drogą przed referendum Rada Gminy mogłaby również podjąć uchwałę czy jest za Spalarnią czy nie? Byłoby jasne który Radny jest za a który przeciw.
Dla wyborców byłaby to cenna wskazówka przy kolejnych wyborach.
Zanim kto odpowie to pamiętamy ,że blog jest to miejsce publiczne . A zatem nawet wyrażenie opinii na kogoś temat w konkretnej sprawie nie potwierdzone dowodami byłoby podstawą dla osoby o której się wyraziło do wszczęcia postępowania o zniesławienie.
Dodatkowo pamiętamy, że urzędnik jest funkcjonariuszem publicznym i jego prawa są chronione również poza godzinami pracy czyli również na blogu.
Oczywiście Panie Izydorze, że nie wolno nikogo zniesławiać czy też pomawiać, ale warto też wiedzieć że : § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut . Poza tym zarzut to wypowiedź ciężkiego gatunku natomiast każdy ma prawo komentowania i oceniania zachowań innych osób w tym i osób publicznych , f-szy publicznych do czego uprawnia go Konstytucja z zakresu wolności słowa. Jeśli ktoś wozi gnojówkę na pole to nie można go zniesławić pisząc , że wozi gnojówkę tylko dlatego, że wożącemu nie pasuje aby o nim pisać bo to… Czytaj więcej »
Oczywiście urzędnik z imienia i nazwiska oraz funkcji. Jeśli ktoś jest urzędnikiem w rzeczywistości a pisze na blogu pod Nickiem to ochrona prawna mu nie przysługuje. Żeby mu przysługiwała musi pisać z imienia nazwiska lub funkcji. \
Na relacji z protestu https://www.youtube.com/watch?v=QJD_s6qKH4E są widoczni tylko radni Pan Borowski i Pan Świercz. A gdzie jest reszta radnych? Wydarza się niezwykle istotna rzecz dla społeczności Naszej Gminy i nie ma radnych?
Panie Pawle,jam mam jedno pytanie do radnych,kiedy dowiedzieli się o pomyśle powstania spalarni i czy wiedzieli o wpłynięciu pisma 18.03,niech radni powiedzą prawdę.
Panie/Pani Anonim, w trzech ostatnich artykułach na tym Blogu właśnie o to wnoszę. Niech się przyznają, że wiedzieli, lub niech temu zaprzeczą.
http://zachodniemazowsze.info/2015/11/nie-dla-spalarni-w-zyrardowie/ Można ? Czyli można.
Dziękuję zm za zamieszczenie tego ciekawego artykułu. Mądrego i rozważnego mają tam prezydenta.
https://m.youtube.com/watch?v=7skWSO8i2Y4 prosze obejrzec bardzo ciekawa debate a zwlaszcza dokument ktory mozna na niej zobaczyc
http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fzachodniemazowsze.info%2F2015%2F11%2Fnie-dla-spalarni-w-zyrardowie%2F&h=SAQE2Z_8B&s=1 da sie to powstrzymac tylko idzmy za przykladem innych
No jak widac sie da tylko trzeba chciec. Czy nasz wojt chce?
z jednej strony PiS chce obrony zycia od poczecia az do smierci a z drugiej strony otwiera powoli puszke z trujacym gazem
Panie Blogu – ja w takiej sprawie techniczno – ekonomicznej.
1. Czy nie mógłby Pan zainstalować widocznego licznika odwiedzin?
2. Na terenie Gminy są różne stowarzyszenia min. sportowe , które dostają dotacje może by się postarać na dotację na Pańskiego bloga?
Pomyślę o tym. Mam system statystyk więc wiem jaka jest oglądalność, a jest bardzo duża. Sam myślę nad założeniem stowarzyszenia.
Panie Blogu, to stowarzyszenie to Pan nam od dwóch lat obiecuje.
Ciągle czasu brakuje.
Ale sytuacja stała się szczególna i ojczyzna pilnie potrzebuje Pańskiego Stowarzyszenia :). Ja tłumaczeń, że mało czasu, nie przyjmuję :).
Bez przesady 😉 Mam nadzieję, że pomogę w tej sytuacji dostarczając naszej społeczności informacje.
Blog Piekoszów Spalarnia odpadów toksycznych to bardzo poważny problem dla mieszkańców Micigozdu, ale także dla wszystkich mieszkańców i środowiska w promieniu 15 km. Oczywiście należy temu przeciwdziałać – powiedzieć skuteczne „Nie dla spalarni” Miejmy jednak na uwadze fakt, że mamy do czynienia z bardzo profesjonalnym przeciwnikiem – od kilku lat skrupulatnie przygotowywane przedsięwzięcie tj. wykup ziemi przez osobę prywatną, następnie pozwolenie na przywrócenie charakteru rolniczego tej ziemi i w rezultacie szybka sprzedaż i wniosek do Wójta w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Co zatem możemy i powinniśmy robić? -słuszny i konieczny był spontaniczny protest mieszkańców w dniu… Czytaj więcej »
brawo Stanisław czekałem kiedy coś w temacie napiszesz
Panie Radny Stanisławie Świercz, proszę skonkretyzować Wasze oczekiwania wobec mieszkańców. Chce wiedzieć w jaki sposób np ja mogę Wam pomóc?
Myślę ,że Pan jako Radny powinien zapytać Wójta czy podjął jakieś kroki w celu sporządzenia wiarygodnego raportu przez niezależnych naukowców i czy zawiesił całe postępowanie?
Bo wie Pan. My tu gadu, gadu a terminy lecą.
A co do profesjonalizmu wnioskodawcy to wie Pan – kwestia dyskusyjna. Nie takim wnioskodawcom Wójtowie odmawiali decyzji środowiskowej.
jacy niezalezni naukowcy???? a jesli ci „niezalezni ” powiedza ze wszyski informacje zawarte w raporcie sa poprawne to zgodzimy sie na budowe???
jedyne rozwiazanie na chwile obecna to oddolne a wiec z inicjatywy spolecznej badz stowarzyszen dzialajacych na terenie gminy zawiazanie komitetu referendalnego i doprowadzenie do referndum
poprzednie referendum kosztowalo 100 tys teraz to obecne tez powinno oscylowac w tych granicach a wojt ma w rezerwie budzetowej 400 tys
No. Ostatnio w Kielcach ruszyła procedura referendalna odnośnie Prezydenta Lubawskiego. I tak informacyjnie pozwolę sobie przytoczyć cytat,,My nie zarzucamy prezydentowi, że nic nie robi. My zarzucamy mu to, że jak już coś robi to albo jest to albo bardzo przepłacone (jak słynne przystanki) albo fatalnie wykonane (jak przejście podziemne pod rondem Herlinga Grudzińskiego) albo niepotrzebne (jak parking na Bukówce) albo deficytowe (jak Parking Centrum) albo niszczące miasto (jak ekspresówka i ekrany przez środek miasta). Zaś absolutnym hitem jest tu inwestycja w Promniku za 283 mln złotych. Nie dość, że firma która rozbudowywała to wysypisko, w Gliwicach wybudowała podobną inwestycję o… Czytaj więcej »
,, Zaś absolutnym hitem jest tu inwestycja w Promniku za 283 mln złotych. Nie dość, że firma która rozbudowywała to wysypisko, w Gliwicach wybudowała podobną inwestycję o ok.200!!! mln taniej, nie dość że w skutek błędów naszych urzędników inwestycja straciła pozwolenie na budowę, to jeszcze ledwo uratowaliśmy miliony z funduszy unijnych na tę inwestycję, a sprawę ich wydawania bada Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).”.
Włos sie na głowie jeży Panie Izydorze. Człowiek ma wrażenie, ze żyje w jakimś surrealistycznym świecie.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002998151391
Tematem musi się zająć redaktor śledczy, zbadać kto stoi za sprawą. Jacy biznesmeni i z czyjego kręgu . Kapitał firmy 5000 tyś złotych? to kpina, może być śmieszno i straszno. Okazać się może, ze inwestorami sa chłopaki z podwórka i okolic. Doradcy ma wójt tych samych co poprzedni, przykre że nie wyciąga wniosków.
http://www.akj.se/
Widziałem tą stronę, niestety nie ma angielskiej wersji a po szwedzku słabo czytam 😉 Myślisz, że ma coś wspólnego z „naszym” AKJ Energy?
To nie ma nic wspólnego. Na pewno!. Ja biegle czytam po szwedzku ale bez przekładu na język polski.
Raczej nie. Nie wglebialam siew ta stronke, ale tutaj raczej chodzi o rozwiazania dotyczace ogrzewania. Choc piece i pelet tez w ofercie maja.
Zawsze mozna zapytac glownego zainteresowanego
Całkiem możliwe – widać pelety, i z podobieństwa niektórych słów do niemieckiego chyba mają coś wspólnego z wytwarzaniem energii, jakieś pompy ciepła też chyba ….
A co pompa ciepla ma do spalarni?
moze ma moze nie ma mniejsza z tym kazdy trop jest dobry
Może chcą rozszerzyć paletę produktów, a nowe najlepiej przecież testować we wschodniej Europie 😉
Na 100 % nie tak jak pisalam to firma zajmujaca sie ogrzewaniem.
Wyslalam maila do tej firmy. Dla mnie to inna branza, ale kto pyta nie bladzi.
A czy ktoś się orientuje, co zmienia się w Panie ochrony Środowiska dla gminy Piekoszów bo dziwnym trafem tez obwieszczenie jest na Biuletynie bodaj z 04.04 z terminem wnoszenia uwag 21 dni. Czy nie jest to dziwne, że Plan Ochrony środowiska zmienia się i aktualizuje tuż przez zamierzoną budową spalarni?