Aleksander Sieradzan nie będzie już przewodniczącym Rady Gminy? Głosowanie na sesji 23 lutego 2017

Odwołania przewodniczącego chce grupa 8 radnych, którzy podpisali się pod projektem uchwały w tej sprawie. Głosowanie na najbliższej sesji Rady Gminy, która odbędzie się w czwartek 23 lutego 2017.

Sesja zapowiada się bardzo ciekawie – pozwoliłem sobie pogrubić najciekawsze moim zdaniem punkty w programie sesji.

Planowany porządek sesji:

  1. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zatwierdzenie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXXVI sesji Rady Gminy Piekoszów.
  4. Sprawozdanie Wójta na temat pracy w okresie między sesjami.
  5. Informacja o wynikach ekonomiczno-finansowych za 2016 rok spółki prawa handlowego: Zakład Usług Komunalnych w Piekoszowie Spółka z o.o.
  6. Sprawozdanie z realizacji programu naprawczego wraz ze stanem zadłużenia gminy.
  7. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1) regulaminu odwołania Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    2) powołania Komisji Skrutacyjnej dla przeprowadzenia głosowania nad odwołaniem Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    3) odwołania Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    4) regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    5) powołania Komisji Skrutacyjnej dla przeprowadzenia głosowania nad wyborem Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    6) wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    7) przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Piekoszów na lata 2017-2019 – PROJEKT (pdf),
    8) przyjęcia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Piekoszów na lata 2017-2021 – PROJEKT (pdf),
    9) ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Piekoszów – PROJEKT (pdf),
    10) określenia przystanków komunikacyjnych w Gminie Piekoszów oraz ustalenia zasad korzystania z tych obiektów i stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych – PROJEKT (pdf),
    11) zmiany uchwały Nr XXXII/220/2016 z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Zakładu Usług Komunalnych w Piekoszowie sp. z o.o. w drodze wniesienia wkładu niepieniężnego – PROJEKT (pdf) ,
    12) zmiany budżetu Gminy Piekoszów na 2017 rok – PROJEKT (pdf),
    13) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piekoszów na lata 2017-2030 – PROJEKT (pdf).
  1. Przedstawienie protokołu pokontrolnego z przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Piekoszów kontroli w zakresie „Funkcjonowania i wydatkowania środków pieniężnych na Ochotnicze Straże Pożarne w Gminie Piekoszów w latach 2011-2014”.
  2. Interpelacje i zapytania.
  3. Zakończenie obrad sesji.

(źródło: BIP UG Piekoszów)

204
Dodaj komentarz

avatar
19 Comment threads
185 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
MarekB.PBPaweł ArabaszAneta Szczęsna Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

W grudniu ub.r. przed przesileniem zimowym w Radzie też nastąpiło przesilenie i wybrano większością głosów nowego przewodniczącego.Czyżby ktoś w głosowaniu się pomylił i wybrano nie tego?Do jesieni jeszcze daleko, a w Piekoszowie wykopki.Wiem ,że jest to sprawa wewnętrzna Rady i mnie nic do tego ale nie ma ważniejszych spraw w gminie niż te rozgrywki personalne? Rzeczywiście sesja zapowiada się ciekawie. Dla mnie frapujący jest pkt 5 porządku obrad. Ciekawi mnie to czy prezes jest tak zdolny i w przeciągu ponad miesiąca od zakończenia roku obrachunkowego złoży radnym informację o wynikach ekonomiczno- finansowych Spólki i czy dane te będą wiarygodne i… Czytaj więcej »

lukasz
Gość
lukasz

mysle ze dane te nie beda na 31 grudnia 2016 tylko na wrzesien badz listopad
a spolki moga zmieniac rok obrachunkowy po za tym zapewne wszystkie dane prezes/ksiegowa ma w „komputerze” i wystarczy „zaciagnac’ odpowiedni raport w ktorym beda przedstawione wydatki i przychody

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Panie Marku, jak można przyjąć sprawozdanie z działalności ZUK , skoro Wijas nie prowadził ewidencji magazynowej. Nie wiadomo co zakupił, co zużył, gdzie co wydał, jakie na co poszły pieniądze. Każde sprawozdanie finansowe za czasów Wijasa jest z gruntu rzeczy fałszywe i wprowadzające w błąd organ do którego on je kieruje. Rada Gminy przecież o tym wie, jak więc mogą przyjąć jego sprawozdanie? Przecież było by to zaklepanie i formalne zatwierdzenie nieprawidłowiści w ZUK. Przecież za takie niedopełnienie obowiązków jest prokurator. Poczucie władzy i fałszywe poczucie bezkarności co niektórym odbiera rozum jak widzę.

Marek
Gość
Marek

Panie Pawle RG na sesji 30.01. tego roku w formie uchwały przyjęła plan pracy na ten rok i na m-c luty zaplanowano informację ZUK-u o wynikach ekonomiczno-finansowych za 2016 r.Taka jest wola Rady i koniec i basta. ZUK musi się do tego przystosować.Drobne wyjaśnienie otóż informacja ,a sprawozdanie finansowe to dwie różne sprawy.Sprawozdanie finansowe ZUK-u Spółki przyjmuje rada nadzorcza ZUK-u i walne zgromadzenie wspólników czyli u nas wójt.Co do braku ewidencji magazynowej w pełni zgadzam się z pana poglądami i czekam cierpliwie na finał.Miałem nadzieję,że prezes wyciągnie wnioski i pozbędzie się buty i arogancji wobec mieszkańców /przykładem są o ostatnim… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Chodzi Panu o traktowanie mieszkańców Ogrodnik w sprawie tych dodatkowych liczników? Ano niech ta zadomowiona tam „elyta” poprawnie polityczna poczuje na własnej skórze kim jest Wijas.

Aneta Szczęsna
Gość
Aneta Szczęsna

Panie Pawle nie czuję się „elytą zadomowioną” tylko mieszkanką tej gminy, taką jak Pan. Na własnej skórze to ja odczuwam odkąd tu mieszkam – co to ZUK, WŁADZE PONAD PRAWEM, LOKALNI BARONOWIE na szczególnych prawach. Od 2007 walczymy o jakość wody ( podwyższone azotany i azotyny). Walczyliśmy w związku z nielegalnie ustalonymi stawkami za wodę – poprzedni prezes ZUK ma zarzuty, ale pewnie jak pan były wójt będzie z tego tylko smród. Zdaję sobie sprawę z działań prezesa i nie godzę się na to! Nie miałam wpływu na to kto mieszka na tym osiedlu, choć czasem mnie zastanawia jak można… Czytaj więcej »

Aneta Szczęsna
Gość
Aneta Szczęsna

A tu taka ciekawostka dla tych co nie wiedzą Ujęcie nr II to prawdziwa tablica Mendelejewa :
http://www.zukpiekoszow.pl/wp-content/uploads/p223.08.2016.pdf
Jeszcze parę lat temu to tylko Azotyny i Azotany były problemem ale sytuacja się zmieniła!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A Sanepid uznaje to za wodę pitną!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ciekawe jaki to ma związek MB RECYCLING………………..świetlówki, kineskopy…….
Gdzie się nie dotknąć to bagno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ciekawe czy Wójt piję wodę z kranu???????????????????????????????????????????
A tu jeszcze Ujęcie nr I
http://www.zukpiekoszow.pl/wp-content/uploads/p11.pdf

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Proszę Pani, bardzo mi przykro, że to was spotyka. Ale dlaczego o Waszej walce z tym draństwem nie słychać? Dlaczego nie połączycie sił we wspólnej walce zanim oni nas wszystkich zniszczą? Ja to jak ja, ze mną sił nie musicie łaczyć, ale jest blisko Was wspaniały człowiek, wspaniały społecznik Pan Marek Korba który od lat walczy o prawidłowe działanie ZUK oraz o niższe ceny za wodę i za ścieki. Dlaczego nie zainicjujecie jakiego referendum o odwołanie wójta i rady i w konsekwencji Wijasa? Wijas ma aspiracje na wójta. Jeśli pozwolimy mu funkcjonowac tak jak funkcjonuje to za Nasze pieniądze on… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Panie Pawle dzięki za miłe słowa ,ale to mi jest do niczego niepotrzebne.Mam prośbę ,by nie łączyć mojej osoby z referendum . Na dzień dzisiejszy to jestem realistą w tej materii a zarazem przeciwnikiem jakiegokolwiek referendum w naszej gminie.Są inne ścieżki . dopuszczalne przez prawo i z tego będę korzystał. Cieszę się że nas mieszkańców przybywa jestem otwarty na rozmowy i działanie , służę swoją wiedzą taką jaką posiadam. W zamian oczekiwania moje są żadne.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Panie Marku, mi chodzi wyłącznie o Pańską wybitną wiedzę na temat funkcjonowania ZUK. Tylko pomoc kogoś takiego jak Pan może pomóc tej udręczonej gminie. To o ten zakres pomocy mi chodziło.

Lukasz
Gość
Lukasz

A ten znow o referendum
Czemu nie slychac bo nie poszli do gazety, tv bo nie chcieli zeby cala Polska sie smiala..

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Pani Aneto, jakiś czas temu też przeglądałem te wykazy i oczom nie wierzyłem, jak przez cały rok jeden szkodliwy związek przez cały rok miał tą samą wartość. Moja żona mgr inż biotechnologii jak to zobaczyła to się uśmiała. Kłania się zasada, ąe papier przyjmie wszystko. Ale jak o tym tu na blogu napisałem to i tak nawet cienia odzewu nie było. Chyba ten związek powoduje jakies otepienie mózgu mieszkańców. A tak swoją drogą, to po przeczytaniu Pani wpisów aż mnie brzuch rozbolał. To scenariusz jakiegoś horroru.

Aneta Szczęsna
Gość
Aneta Szczęsna

Bo to jest horror niestety gdzie nie zajrzeć , tam coś śmierdzi . Pana Korbę znam i wiem co robił i robi i szanuję jego działania. Już przy jednym referendum byłam zaangażowana, już mi się nie chce biegać z listami, bo myślę co dalej. Przyjdzie kolejny ktoś i wsiąknie w te układy. Co do współpracy to widzę w Piekoszowie jakąś niemoc w tym względzie. Jest kilkoro ludzi którzy coś robią ale działać razem nie chcą—przeszłość nie pomaga..Po wpisach na blogu też to widać. Mam nadzieję,że ostatecznie obudzimy się wszyscy dla dobra wspólnego. teraz bardzo patetycznie i poważnie , chociaż mam… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Satyra to będzie Pani Aneto, jak układ będzie musiał zrealizować obietnice i na stołku przewodniczacego zasiądzie ktoś kto jednocześnie zasiada na ławie razem z kolegą Tadeuszem. To dopiero media będa miały pożywkę.

Lukasz
Gość
Lukasz

Ta biotechnolog to zes se podniosl zone na wyzyny

Anna
Gość
Anna

Juz chca odwolac? ciekawe dlaczego, przeciez nie zdazyl jeszcze pokazac sie jako przewodniczacy.W zadnej gminie nie ma takich gierek jak u nas , tylko ped do wladzy i zawisc, Mieszkancy na ostatku, dlatego mamy jak mamy. Ciemnogrod i wstyd.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ jak najbardziej Pan Sieradzan Aleksander zdążył się pokazać jako Przewodniczący Rady Gminy. Na jednej jedynej przez nieuwagę tych co uzurpują sobie prwao do rządzenia gminą. I ja byłem na tej jednej jedynej sesji. I wiecie co? Czułem, że Gmina Piekoszów ma wreszcie PRZEWODNICZĄCEGO. Ta gmina nigdy takiego Przewodniczącego nie miała, i pewnie mieć nie będzie. To facet o wielkiej wiedzy, wykształceniu ( mgr inż) wielkiej ogładzie, uczciwy i honorowy. Przepięknie przeprowadził sesję, pomimo, że paru złosliwych radnych próbowało mu to prowadzenie zakłócić i przeszkadzać. Poradził sobie wyśmienicie. Ci, którzy podżegali do jego usunięcia oraz ci którzy złożyli podpis pod… Czytaj więcej »

Izydor
Gość
Izydor

A przeciętnego mieszkańca Gminy Piekoszów przetasowania w RG interesują tak jak zeszła zima.
A szczerze mówiąc mnie również. A co mi tam czy będzie x czy y przewodniczącym RG?

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Otóż właśnie przez takich wycofańców jak Ty Izydor jesteś ta gmina ciągle się pogrąża.

Izydor
Gość
Izydor

Mnie to interesuje jako mieszkańca:
1. Podatki
2. Cena wody i ścieków
3. Załatwić jaką sprawę w Urzędzie jak potrzeba terminowo
I zasadniczo tyle. A czy będzie rządził ten czy tamten. Każdy i tak realizuje swoje cele.

Izydor
Gość
Izydor

Nawet ostatnio załatwiałem jedną sprawę i trzeba przyznać ,że jakość obsługi w UG się poprawiła. Póki co jestem mile zaskoczony. To tak mówię ze swojego doświadczenia.
Nie wiem jak inni.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Izydor Ty to jestes tak tępy czy tylko takiego udajesz, że nie widzisz zależności pomiędzy cenami wody i ścieków które niedługo pójdą w górę od nieudolności Wijasa krytego przez układ w gminie? A układ to te właśnie chore stosunki w Radzie Gminy. A sprawność funkcjonowania UG od czego niby zależy jak, nie od silnej, uczciwej, prospołecznej Rady Gminy i od wyplenienia politykierstwa które zagnieździło się jak robactwo w RG i UG. A to robactwo może wyplenić tylko mądre społeczeństwo.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Ja jestem jednak za tym, żeby nie obrażać innych blogowiczów. Każdy ma prawo mieć inne zdanie, rozmawiajmy kulturalnie.

Izydor
Gość
Izydor

A niech sobie pisze. Niech mu się ulży.

czerepah
Gość
czerepah

Ja bym dodał jeszcze bezpieczeństwo, drogi, kanalizacje, gazyfikacje, walka ze smogiem….
Smog to ciekawy temat, wszyscy piszą o dopłatach na wymianę kotła, a czy nie lepiej zachęcić wszystkich do zmiany źródła otrzymywania energii cieplnej poprzez drastyczne obniżenie cen paliwa do pieców „ekologicznych” …za Odrą litr oleju opałowego kosztuje 0,52 cent , na rok potrzeba około 3000 litrów. Czyste ręce komputer sam steruje.

x
Gość
x

Izydor piszesz , że interesuję Ciebie tylko tak niewiele, ale zarazem zapomniałeś o wielu innych bardzo istotnych sprawach, które dotyczą wszystkich mieszkańców tj.: drogi gminne,drogi powiatowe, oświetlenie ulic, oświata na którą gmina wydaje ponad 25 milinów złotych i wiele innych. Jeśli chodzi o podatki to nie są, aż tak wysokie. Natomiast, co dotyczy wody i ścieków to powinny być niższe, lecz przez niewłaściwe zarządzanie (Zakładem Usług Komunalnych od chwili powstania spółki z o.o.), powoduje bardzo duże straty w spółce, za co w końcowej fazie płacą mieszkańcy gminy w większych opłatach za wodę i ścieki. Utworzenie spółki w 2009 roku było… Czytaj więcej »

lukasz
Gość
lukasz

licz sie ze slowami bo poki co to Ty wygladasz na zacofanca

czerepah
Gość
czerepah

” Odwołania przewodniczącego chce grupa 8 radnych, którzy podpisali się pod projektem uchwały w tej sprawie …. ”

Towarzyszu podzielam Twoje zdanie ……. GDZIE ZARZUTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chyba że PB nie dotarł do 100% informacji ?

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Pozytywnie mnie zaskoczyłeś Czerepah.

lukasz
Gość
lukasz

moze w Twoich czasac mgr inż cos znaczylo teraz ma poprostu wyzsze wyksztalcenie jak 75% mieszkancow gminy

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Panie Pawle,dobre wróżki mówią,że kandydatem na nowego przewodniczącego będzie pan S.K,chichot losu.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Chłopu nie wystarczy ta ława na której obecnie zasiada. Potrzebuje jeszcze zasiąść na stołku. To okrutny chichot losu Anonimie. Już widzę artykuły w Echu Dnia. Mamy to na co zasłużyliśmy.

Marek
Gość
Marek

Anonimie. Jeszcze obecny przewodniczący nie został odwołany a już trwają jakieś gierki, spekulacje kto, czy ten będzie dobry czy nie itp.A może ty jesteś kandydatem na tą funkcję i dlatego szukanie wsparcia u Pana Pawła i dyskredytowanie konkurencji?
Jak już pisałem odwołanie i wybór przewodniczącego to wewnętrzna sprawa RG.Na dzień dzisiejszy dla mnie ważniejsza od roszad personalnych jest propozycja ZUK- u wzrostu cen za ścieki w w kwocie ponad 9 zł za 1 metr sześcienny.

czerepah
Gość
czerepah

To co w ubiegłym roku cena była dobra ????? Jakie to nakłady konieczne wymuszają taki wzrost ceny ???? Kiedy sprawa ..wydobył, sprzedał, przyjął na oczyszczalnie będzie się bilansować ????? Kiedy użytkownicy zbiorników bezodpływowych będą zgłaszać obligatoryjnie stan licznika wraz z opróżnianiem „szamba”. Kiedy każdy będzie miał wodomierz ??? A może jest tak że nie da się ruszyć ceny wody (regulator) to jedynie można podnieść opłatę za ścieki ??? Jurek pisz nawet jako anonim.

czerepah
Gość
czerepah

Jeszcze jedno pominąłem, każdy wóz asenizacyjny na oczyszczalni powinien mieć fakturę od zleceniodawcy. Wtedy każdy będzie płacił za swoje.

x
Gość
x

Pani Anno. Odpowiedź jest prosta. Przewodniczący Rady Gminy jest niewygodny, nie popiera działań ” drużyny marzeń” i ZUK-u.

ela
Gość
ela

NAIWNOŚĆ I RZĄDZA WŁADZY TAK SIĘ KOŃCZY ,TYLKO DZIWIĘ SIĘ ZE TAK DAŁ SOBĄ ZAMANIPULOWAĆ

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Tak Pani Elu. Ma pani rację. Jakżesz ten Pan Grosicki dał sobą zmanipulować i dał się wykorzystać, a na koniec wójt zwalił na niego winę za krycie szwindla w ZUK. Faktycznie żądza władzy przysłania niektórym myślenie.

ela
Gość
ela

panu koledze też

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ja nie mam kolegów Szanowna Pani. Tak jest lepiej funkcjonować na tym świecie. Nie trzeba wtedy na wódkę się umawiać.

Lukasz
Gość
Lukasz

Nie masz bo sie nikt z Toba nie chce kolegowac

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Można to i tak ująć 🙂

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Oj oj oj taka persona a gdziez to sie taki uchowal cnota nad cnotami moze p. Pawle uchylisz rabka tajemmicy jakie to znamienite uczelnie ukończył p. Sieradzan.dwa lata minęło i nic nie zrobil bo mu nie dali? Nawet jabłek i marchewki nie rozdawal-biedactwo.taki autorytet i specjalista się marnuje na naszym gminnym grajdołku do powiatu proponuje tam może się spełni ocywiscie jak mu pozwolą

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Szanowny Anonimie, spokojnie. Czekam, aż mi udostępnią interpelacje które radni składali w sprawie funkcjonowania ZUKu oraz gminy w ogóle. Kurde długo już czekam. Ale mam nadzieję, że się doczekam i okaże się kto i co robił czy też próbował robić. W tym też zweryfikowany zostanie Pan Sieradzan. Mnie zaskoczył pozytywnie tym, że zastałem go w podwórku Pani Elżbiety jak zalało ja ponownie z kanalizacji ZUKu. Nie widziałem tam niokogo innego kto chciał by pomóc Pani Elżbiecie. Tam podobno nawet Wija który zawiaduje kanalizacją nie pojawiał się. Do kamery Pan Sieradzan powiedział mi/nam , że to skandal z tym zalewaniem https://www.youtube.com/watch?v=ejb3w9yX83M.… Czytaj więcej »

Anonimowo
Gość
Anonimowo

zaocznie jakies studia na Akademiii Swietokrzyskiej a popdaje ze jest prawnikiem jeszcze nikt go nie rozliczyl, on i prawnik

Eryk
Gość
Eryk

Wedlug mojej opinii, to Panu Sieradzanowi maja za zle ta kontrole w OSP. Przez to sobie narobil wrogow.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

A wg mnie i wiewiórek to okazuje się, że działalność Pana Sieradzana w zakresie kontroli SP przyniosły gminie kilkaset tysięcy oszczędności. Nie ukrywajmy, że od kiedy on się za to wziął to ustały pożary traw oraz innych różnych odludnych miejsc w tym i smieci pod cmentarzem. A i pod kościołem mniej ich widać. Podobno zastopował też wiele idiotycznych zakupów z kasy gminy. Więc trzeba by chyba rozważyć co lepsze: sprawna kontrola, uzyskane oszczędności kasy gminy i podniesienie przez to gotowości działania SP czy niezadowolenie kogoś kogo słusznie odcięto od cycka gminy. Ale poczekajmy na wyniki kontroli, wg zapewnień radnej Zagórza… Czytaj więcej »

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Nic tak nie rozwsciecza prymitywnych ludzi jak nagle ukrocenie gotowki. Prawda …nie pali sie nigdzie a ludzie powinni sie cieszyc ze ich kasa zostaje w gminie na inne potrzeby.
Panie Pawle nie zdziwilbym sie jakby tym tematem zainteresowala sie jakas gazeta.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Pan Sieradzan to delikatnie mówiąc osoba mało lubiana, zadufana w sobie. Kontrolował GOPS, OSP i jeszcze bóg wie co i z tych kontroli niewiele wynikło prócz niedopowiedzeń i podtekstów. Myślę że szukał nie tam gdzie trzeba.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

A gdzie powinien szukać? I czego? Pomóż mu Anonimie 🙂

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Proszę p.Pawle powiedzieć na czym zaoszczędzono kilkaset tysięcy zl jak cały budżet na SP to 150 tyś.bzdur pan nie pisz półtora roku kontrolował i nie ma nawet jednego sprawozdania z komisji.byl pan na sesji i czemu pan nie zapytał co konkretnie zbadał.rzuca pan ogólniki bez pokrycia łącznie z pana wiewiórkami a potem robi z siebie męczennika ze oskarzaja pana o pomówienia.idz pan na nastepna sesje to pan przejrzy na oczy z tym pana idolem co mu tak cukrujesz

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ Anonimie, absolutnie nie robię z siebie męczennika 🙂 . Jestem bardzo świadomy tego co robie i co piszę, a konsekwencję biorę na siebie. A co do kontroli to z tego co wiem to zabrano Panu Sieradzanowi tą sprawę. Na sesje nie pójdę bo szkoda czasu, ale z protokołem z chęcią się zapoznam później. I daleki jestem od lukrowania komukolwiek, niem,niej jak widzę coś pozytywnego w czyimś zachowaniu to wyrażam to tutaj. A robię to z bardzo prozaicznego powodu, tj : bo mi się tak chce.

Anonim
Gość
Anonim

A kto zabrał Panu Sieradzanowi „tą sprawę”?

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Proszę na sesji zapytać kto mu zabrał tą sprawę.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Ja z tego co wiem to mu nie zabrano żadnej sprawy,jeżeli zostaje się przewodniczącym rady nie można być przewodniczącym komisji i członkiem komisji ,czyli co z automatu sprawą zajmuje sie ktoś inny

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

No dokładnie Anonimie. Z mocy prawa sprawa została mu zabrana. Ale nic to, ważne, że wreszcie protokół kontroli będzie przedstawiony. Mam nadzieję, że wszelkie wątpliwości zostaną raz na zawsze rozwiane i będziemy mogli spokojnie żyć i cieszyć się opieką jaką sprawuje nad nami Ochotnicza Straż Pożarna Gminy Piekoszów. Takie jest moje życzenie.Tym bardziej, że ja przy lesie mieszkam i jak by był pożar lasu to będzie po mnie.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

czy znasz różnicę między zabraniem a przekazaniem sprawy chyba nie,piszesz zawsze aby było na twoja racja jak nie kijem to palą , ale nie wszyscy w nią wierzą i w twoje durnowate przekonywania do nieprawdy

Lukasz
Gość
Lukasz

Nie sprzeczaj sie z Pawelkiem On wie lepiej

Eryk
Gość
Eryk

Ty to pilnuj sie bo jak syrena zawyje to biegnij co sil w nogach bo Pan anonim to nikt inny tylko strazak nad strazakami.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Wójt gminy ogłasza konkurs na stanowisko inspektora do spraw szkół. Czyżby ten był nie dobry, a miał być taki pracowity i szkolony za nasze. W końcu się poznali?

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

A może partia nakazała ulokować kogoś na lukratywnym stołeczku za nasze pieniądze?

Aneta Szczęsna
Gość
Aneta Szczęsna

Pan kierownik zostaje ale pracownika zatrudniają do pracy

Rob
Gość
Rob

Ciekawym punktem obrad będzie przyjęcie projektu „przystankowego”. Opłata za zatrzymanie się. Kilka przystanków w Brynicy to miejsca oznaczone słupkiem pamiętającym PRL z niewiele nowszą tabliczką. Gdzie na dodatek jest wąsko i na zakręcie nie ma jak autobusu ominąć bezpiecznie. Brak zadasznia dla oczekujących zatoczki dla zatrzymujących się pojazdów. Te elementy poprawić lub wykonać a dopiero potem brać pieniądze.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ooooooo, widzę, że ogary ( lukasz i kronikasz) zostały spuszczone ze smyczy żeby mnie tu dyskredytować 🙂 . A gdzie podział się ogar ZZ? Leczy połamane zęby po ostatnich atakach? 🙂

lukasz
Gość
lukasz

skoro Ty dyskredytujesz innych to Ciebie tez mozna chyba ze juz calkiem zawladnales internetami i tylko Ty masz prawo wyrazania swojego zdania???

Kronikasz
Gość
Kronikasz

Dziękuje za komplement usmarkancu.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Znacie „sławne” powiedzenie Tomasza Lisa? cyt…Ten głupi naród uwierzy we wszystko tylko nie w prawdę…. Też byłem zbulwersowany jego słowami, ale krótko. Szybko pojąłem, że przecież on powiedział prawdę. Tak właśnie dokładnie jest. Ja ponad dwa lata temu starałem się Wam uświadomić w jakie bagno wkracza Nasza Gmina. Za to, ze próbowałem Was przestrzec zostałem pozwany do sądu przez wójta Piątka po to aby zamknąc mi usta i Was zastraszyc. Udało im się Was zastraszyć. Ale po upływie dwóch lat kiedy to tylko ogołocili kase gminy na swoje sute zarobki powtarzają numer, tyle, że tym razem pchneli Wijasa do sądu… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Towarzyszu , przestań pisać Was a Ty to co jesteś z innej parafii? Powiem Ci jak to wygląda z innej strony. „Szczekasz” na tym blogu przy klawiaturze a w realu podwijasz „ogon” i Cie nie ma. Przykład pierwszy proces , na blogu pełna „gęba” piany, 300-sta wpisów na temat drogi i co ? …… ugoda z pozywającym i jak sam napisałeś droga „załatwiona”. Temat drugi ZUK, brak wody podczas suszy ….podejrzewam że zakończy się tak samo tj. wodociąg załatwiony. Temat trzeci, sam o nim pisałeś, jak byś dostał niewielkie pieniądze z gminy to zaprowadzisz w niej „porządek” …Twoje słowa. A… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

EEEEEE, Czerepachu pomerdały Ci sie coś lejce 🙂 . Jakie frazesy, jaka pełna gęba? Przypominam, że ja w tej sprawie byłem oskarżony i to ze mnie Piątek chciał zrobić publicznego gminnego przestępcę. Bedąc na statusie oskarżonego w sądzie raczej ciężko mieć gębę pałną fracesów 🙂 . Owszem, miałem listy z pytaniami do wskazanych przeze mnie świadków któych sąd zatwierdził do przesłuchania na kolejnych rozprawach , ale, że zaproponowano mi jako oskarżonemu ugode to dlaczego miałem nie przystać? Tym bardziej, że Pani Sedzia sama powiedziała mi widząc tą farsę, że to najlepszy dla mnie układ. Tyle, że nie zwrócono mi kosztów… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Nic mi się nie pomerdały, każdy umie czytać. Od chwili procesu „zahaczyłeś” Zbyszka 3/4 razy i to bardzo delikatnie. A droga jak oznajmiłeś zrobiona. W przypadku ZUK-u scenariusz działania jest taki sam…… i jeszcze jedno….. czerepah się podpisuje, z małej litery i na końcu h . Kto śledzi blog też pewnie to zauważył.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Czerepachu, jednak Ci sie pomerdały w sprawie tego Twojego Zbyszka.

Lukasz
Gość
Lukasz

Na podstawie tych samych przepisow jakie obowiazuja wszystkich ktorzy pobieraja wode z wodociagu…

ZZ
Gość
ZZ

Ja widzę to podobnie, a jak już czytam te niektóre „wypociny wioskowego poety” o udręczonej gminie to mi uszy opadają 😉

Izydor
Gość
Izydor

Frustracja zamąciła Ci rozum. Już chyba nawet nie wierzysz w to co piszesz. Nie ma to jak solidarność zawodowa byłych policjantów – a jaki to bezinteresowny Paweł Arabasz. Szukasz poparcia by zmontować blok przeciwko Wijasowi – prezesowi ZUK. Tutaj za wielkiego nie znajdziesz. A rozpętałeś sobie wojenkę z ZUK- iem to sobie sam walcz a nie wciągaj innych. Mnie tam ZUK dobry. Nawet mi ostatnio za darmo wodomierz wymienili po 5 latach bo może źle mierzyć pobór wody. Sam zgłosiłem ale przyjechali i bez problemu wymienili. A Jemu to wszyscy niedobrzy. Ten Mu niedobry . Tamten Mu niedobry. On sam… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Izydor . Wielkiej łachy Ci nie zrobili z tą wymianą wodomierza. Jest to obowiązek ZUK-u wymienić na swój koszt wodomierz.Przekazanie starego powinno pisemne z dokładnym opisem. Zdarzają sie przypadki ,że po oddaniu do badania/ekspertyzy/ wodomierza mieszkańcy mają niezawinione przez siebie problemy.Co powiesz na planowaną podwyżkę cen za ścieki o ok 40% do obecnych cen które to już są nierzetelne i nadmiernie wygórowane. Istnieje duże zagrożenie dla nas mieszkańców tą znaczną podwyżką i praktycznie jesteśmy bezbronni .Pozostaje jedynie nadzieja w działaniu Wójta i Rady Gminy. Termin jest krótki wg moich wyliczeń decyzje winny być podjęte do 6 marca tego roku.A jak… Czytaj więcej »

saskya
Gość
saskya

Panie Marku co ile trzeba wymienić wodomierz i co powinno być w tym dokładnym opisie?

czerepah
Gość
czerepah
Marek
Gość
Marek

Częściowo i to szybko wyręczył mnie czerepah. Dzięki. Odnośnie opisu to : jeśli zaistnieje przypadek przekazania wodomierza to tylko protokolarnie z podaniem numeru, stanu licznika , z opisem czy wodomierz jest uszkodzony , a jeśli tak jakie i z czyjej przyczyny powstało uszkodzenie, czy jest oplombowany.Bywały przypadki, że wodomierz został uszkodzony w ZUK-u , a użytkownika posądzono o kradzież wody i do tego jeszcze niewinny pracownik został ukarany. Jeżeli twój wodomierz jest pierwszym i ty go kupowałaś to jest twoją własnością ,monterzy powinni ci go zostawić na pamiątkę albo na złom. Przy wizycie inkasenta poproś go sprawdzenie legalizacji , jeżeli… Czytaj więcej »

Izydor
Gość
Izydor

Cena wody i ścieków to jest odrębny temat. Jako mieszkaniec oczywiście ,że jestem przeciw takim podwyżkom. I tu już nie raz o tym pisałem. Jednak ja w tym temacie nie mam wiedzy merytorycznej to się nie wypowiadam – Ty masz działaj. Jednakże chciałem zaakcentować ,że w ZUK- u pracują ludzie , którzy nie są wrogo nastawieni do swoich klientów. A czytając Pawła odnosi się ciągle takie wrażenie np. gdy pisał o inkasencie jako wrogu czyhającym na niego by go złapać na jakimś przewinieniu. Takie myślenie ma nawet stosowną nazwę medyczną. A dodatkowo nie podobają mi się te Jego określenia stosowane… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Izudor, o tym, że inkasenci mają polecenie łapać kogoś na przekrętach wiem od samego inkasenta ZUKu i to już za czasów Wijasa. To jest fakt, a nie mrzonka wyssana z palca. A poza tym to przecież normalne, że jak inkasent przyjdzie to powinien na stan licznika i stan plomby spojrzeć. Po co robisz zamieszanie? A to kogo będę szanował a kogo nie to moja sprawa. Na pewno nie uszanuję kogoś kto potraktował mnie jak śmiecia na poczatku swojego urzędowania. W dodatku kogoś wobec kogo śmierdzi sam fakt wygrania przez niego konkursu na prezesa.

lukasz
Gość
lukasz

skad wiesz ze ten inkasent mowil prawde???
po drugie skoro to „normalne ze inkasenci przy spisywaniu stanu licznika” sprawdzaja jakosc plomb to chyba nie Izydor a ty robisz sztuczne zamieszanie stwierdzajac ze inkasenci maja „polecenie lapac kogos (w domysle Pawła A.) na przekretach” ponad to „polecenie” to dotyczy wszytskich inkasentow zarowno tych od swiatla jak i gazu
a jak policja zatrzyma samochod do kontroli z powodu nie wlaczonych swiatel a przy tym okaze sie ze kierowca tego samochodu jest pijany to uwazasz ze pozwola mu kierowac dalej autem bez zadnych konsekwencji?

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: Marek
.Co powiesz na planowaną podwyżkę cen za ścieki o ok 40% do obecnych cen które to już są nierzetelne i nadmiernie wygórowane.”

Tak drastyczną podwyżkę należy szczegółowo i merytorycznie uzasadnić. Brak wyjaśnień będzie odczytana jako krycie niegospodarności. Jurek …. czekamy.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

No i co z tego, że Ci wymienili? A kto Ty w ogóle jestes Izydor? Podaj imie nazwisko, gdzie mieszkasz. A może po prostu kłamiesz bo wujek Ci tak kazał. Nie jesteś dla mnie żadną wiarygodną osobą, a jedynie anonimowym blogowym tchórzem.

Izydor
Gość
Izydor

A czep się swojego wujka nie mojego! A precyzyjnie mówiąc swoich wiewiórek i swoich podwórkowych psów.
A twoja opinia to mnie interesuje jak zeszłoroczny śnieg.

Izydor
Gość
Izydor

Ty – ekspolicjancie – może ci podać jeszcze pesel i nip.

ZZ
Gość
ZZ

Zastanawiam się dlaczego Pawełkowi przeszkadza anonimowość tylko niektórych blogowiczów?
Czy np. saskya też powinna się podpisywac z nazwiska i imienia?

saskya
Gość
saskya

Moje dane zna PB.

ZZ
Gość
ZZ

A moje ksiądz.

saskya
Gość
saskya

A co ma do tego ksiądz?
Administratorem strony jest PB i zna moje dane. Jakby co to poda na odpowiedni wniosek.

ZZ
Gość
ZZ

Na odpowiedni wniosek to i Ty możesz dostać moje.

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Nie interesuje mnie twoje imię i nazwisko. Dla mnie jesteś ZZ bo taki masz nick na blogu.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ w ogóle nie przeszkadza mi to. Wręcz nawet pasuje ZZcie. 🙂

Lukasz
Gość
Lukasz

Bosze Pawciu Ty sie zastanow nad swoim postepowaniem bo zaczynam sie gubic juz nie wiem czy Izydor to Twoj „przyjaciel” ktorego wpisy „bardzo sobie cenisz” czy ” internetowym tchorzem” a moze to tez ” klakier”???

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ bardzo sobie cenię wpisy Izydora. Tak samo jak Czerepaha, Twoje Łukasz, ZZta, a przede wszystkim podszyte nienawiścią wpisy kronikasza. Idealnie obrazujecie swoją nienawiśc i pogardę dla normalnych mieszkańców Naszej Gminy oraz wobec dobra dla tej Gminy. No i bardzo przejrzyście widać po Waszych wpisach, że jesteście na smyczy tych co zawładnęli gminą. Zwykli mieszkańcy gminy mimo, że boją się tu wpisywać to swoje wiedzą i myślą po tym co wy tutaj wyprawiacie. Poza tym wciągam Was klakierzy w „ekspresję” aby wywlec Waszą nienawiść w słowach wobec mnie, co będzie dobrym argumentem przed sądem jakimi ludźmi otacza się Wijas, którzy… Czytaj więcej »

ZZ
Gość
ZZ

Jakie jaja?
Będą jaja jak wyjdzie na jaw że się całkowicie pomyliłeś 🙂
Gdzie ty widzisz u mnie nienawiść i pogardę do mieszkańców?
Jak ktoś atakuje Pawełka, to Pawełek biegnie przez wieś i krzyczy „jejku rety! brońmy się! biją NAS!”.
Lepiej Ty się zajmij sobą i nie wciągaj do tego niewinnych mieszkańców!
Ja nie zauważyłem jeszcze żadnego „dobra” z Twojej strony dla gminy, a z tego krzyku to jak na razie pożytek miałeś tylko TY!

lukasz
Gość
lukasz

jaj to beda jak bedzie musial przepraszac za swoje slowa

ZZ
Gość
ZZ

Chętnie bym się też dowiedział jakie są te przypuszczenia Pawełka co do mojej osoby?
Kim jest ZZ?
A w przypadku kolejnych obelg i zarzutów mógłbyś przytoczyć jakieś cytaty!

lukasz
Gość
lukasz

ja w dalszym ciagu czekam na przyklady „lzenia najubozszych mieszkancow naszej gminy” co kiedys zostalo mi zarzucone

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: Paweł Arabasz
. No i bardzo przejrzyście widać po Waszych wpisach, że jesteście na smyczy tych co zawładnęli gminą”……
Towarzyszu, pobudka obudź się …….w gminie były wybory, podważasz je ? Poza tym słowo smycz bez cudzysłowu obrazuje Twoją pogardę dla osób wymienionych. Nie muszę Ci chyba pisać do jakiej formacji to słowo pasuje.

Izydor
Gość
Izydor

Ty nas Sądem nie strasz.

lukasz
Gość
lukasz

bosze słonce Ty moje ja bym ci nieba przychylila gdybym siegla

mam nadzieje ze wnisek o przesluchanie komentatorow BP ma mocne argumenty

kronikasz
Gość
kronikasz

Ja publicznie lze arabasza?Co za brednie wyssane z palca.Klamstwo sto razy powtorzone staje sie prawda.Skopiuj i wklej kiedy i gdzie lze z ciebie frajerze.Pieprzysz znowu.Dla zorientowanych cytuje ciebie i administratora.To ty zioniesz jezykiem nienawisci.Insynuujesz , powolujesz sie na jakies wiewiorki.Uzurpujesz sobie prawo wypowiadania sie za Mieszkancow gminy.Wypowiadasz sie za Nich.Powtorze po Przedmowcy: nie rob z siebie „meczennika”.Kpisz z mojej wiary chrzescijanskiej.Kpisz z kazdego kto ma inne zdanie na jakikolwiek temat niz ty.Propunuje ci odwiedzic kazdego mieszkanca gminy Piekoszow i zapytac czy masz prawo do wypowiadania sie w w Jego imieniu.A jesli dostaniesz na to zgode , to wtedy puszczaj wodze… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Towarzyszu …. Izydor, czerepah, saskya to takie same nicki jak Paweł Arabasz. Jeśli chcesz być w 100% wiarygodny podaj dokładny adres zamieszkania, pesel, numer i serię dowodu osobistego. Pochwaliłeś się że jesteś milicjantem to podaj również stopień, numer służbowy i numer jednostki do której miałeś przydział. Bez tych danych jesteś …… ” anonimowym blogowym tchórzem”.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ Czerepahu, to żaden problem. Co prawda wielokrotnie to tutaj podawałem, ale dla Ciebie zrobię to jeszcze raz. Jestem Paweł Arabasz urodzony w 1967 roku pod znakiem Skorpiona. Mieszkam w tzw Piekoszowie pod Lasem ( dojazd przez Łaziska), ul Kolejowa. Bardzo łatwo do mnie dojechać. Wykształcenie mam wyższe zawodowe kierunek Administracja Publiczna. Jestem całkowitym abstynentem, tj nie piję i nie palę od niepamiętnych czasow. Jestem emerytem policyjnym po przepracowaniu 31 lat ( z tylu lat mam emeryturę wyliczoną). Mam żonę i dwójkę dzieci tj syna 21 lat oraz córkę 18 lat, obydwoje uczące sie. Żona pracuje, jest z wykształcenia mgr… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Żaden normalny funkcjonariusz nie powinien ujawniać takich danych. Lubisz się przechwalać ale to wynik „smutnego” dzieciństwa i wybujałej wyobraźni. ….
” Z natury jestem pamiętliwy oraz bardzo mściwy.” .. o tym mogłeś nie pisać to wynika z Twojego portretu psychologicznego.
” Jestem tzw osobą fatalną, kilka osób które ze mną zadarly już nie żyje, umierały” …. …kogo chcesz zastraszyć ..na plewy to małego Jasia.

Izydor
Gość
Izydor

Łojejku. Już się boimy! I od teraz będziemy ci pisać tak jak oczekujesz by nie podpaść pod twoją mściwość . Taki jak ty co najmniej powinien zostać Prezydentem USA.

lukasz
Gość
lukasz

wystarczy ze podasz z iloma osobami Ty lub Twoj ojciec sadziliscie sie

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Podaję. Z nikim sie nigdy nie sądziliśmy.

Izydor
Gość
Izydor

Internet jest miejscem wypowiedzi anonimowych. Nie ma nikt obowiązku podawać swojej tożsamości. A że ktoś jeden próbuje ze swojego wyjątku zrobić regułę – to jego sprawa. Dodatkowo to jest rodzaj przymusu a póki co mamy wolność i każdy decyduje jak chce . A nie będzie się słuchał kogoś innego , kto innym narzuca swoje zdanie.

Izydor
Gość
Izydor

A co mnie obchodzi twój znak zodiaku. Ja jako katolik jestem spod znaku Krzyża .

ZZ
Gość
ZZ

Chyba się szkoliłeś u Trampa 🙂

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ależ Czerepahu oczywiście , że czuję pogardę dla was klakierów. Nigdy tego nie ukrywałem 🙂

czerepah
Gość
czerepah

Jesteś z tych co to oglądając swoją facjatę w lusterku wyciąga broń i krzyczy jesteś aresztowany.

saskya
Gość
saskya

Normalnie jak w piaskownicy. Czy panowie mogą się wreszcie zacząć kulturalnie odzywać, bez wyzwisk?

Poza systemem
Gość
Poza systemem

Co do odwołania Pana Aleksandra powiem Państwu tak…: Ja, jako osoba, która na sesjach jest prawie każdych, zauważam jedno – NIE MOŻNA MIEĆ WŁASNEGO ZDANIA jeśli należy się do Magicznej Ósemki. Pan Sieradzan (jeszcze nie będąc przewodniczącym) kiedyś zaryzykował (bodajże chodziło o podatki) miał zdanie inne niż reszta Grupy (a przecież trzymał się z nimi) i ośmielił się inaczej zagłosować. Pani, obok której siedział trzykrotnie go spytała „no co Ty robisz?”. O czym to świadczy? Ano o tym, że NIE WOLNO myśleć inaczej. Państwo (ci którzy są na sesjach) wyczuwają to? Widzą to? Ile tam jadu i wrogości jest? Cwaniactwa?… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Zapewne nie pomylę sie jak napiszę, że łokieć należał do Pani radnej z Zagórza 🙂

Lukasz
Gość
Lukasz

Jaki lokiec???

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Ano Łukaszu ten łokieć którym go trącała żeby mu to powiedzić. Naprawdę tak kompletnie nie masz odrobiny wyobraźni?

lukasz
Gość
lukasz

nikt nie pisze o” tracaniu lokciem”…

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Ja nie w temacie, ale mam taką malutką prośbę do tych mieszkańców co sobie chodniki posypali popiołem o posprzatanie tego badziewia.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Moim zdaniem, to cały ten obowiązek utrzymania w czystosci chodników jest czymś społecznie niesprawiedliwym. No bo tak: takiemu Czerepahowi jest łatwo atakować np mieszkańców Piekoszowa jak idzie chodnikiem koło ich posesji i zalega tam troche śniegu, ponieważ sam mieszkając lekko na uboczu przy prywatnej drodze takiego obowiązku nie ma. Łatwo wtedy krytykować i drzeć jape na innych. Moim zdaniem, obowiązek utrzymania w czystości chodników przy drogach publicznych powinien spoczywać na samorządach gminnych czy inaczej zwiąc miejscowych. Obowiązkiem odśnieżania chodnikow przy posesjach ( i zdaje się że połowy jezdni)spoczywa na właścicielach posesji, którzy często nawet tym chodnikiem nie chodzą. Ale obowiązek… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Towarzyszu, to że mieszkasz w miejscu gdzie wróble nie dolatują nie może być przyczyną niewiedzy. W naszym kraju więźniowie nie pracują a ty chcesz bezrobotnego zmusić do pracy. Chodniki w dużej części powstały na gruncie właściciela. Towarzyszu i jeszcze jedno …ja nikogo nie atakuje, tak jest w większości cywilizowanych krajów. Gmina pewnie by się tym zajęła gdyby miała nadwyżkę budżetową.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Jak to nie atakujesz? A czym jest jak nie atakiem jątrzenie za tym, żeby Cię gmina zatrudniła do wlepiania mandatów Naszym Mieszkańcom. Przecież sam to napisałeś.

ZZ
Gość
ZZ

Cytat proszę Pawełku.

lukasz
Gość
lukasz

zaproponuj „ministrowi wojny” aby jego „parytzandka” zajela sie odsniezaniem chodnikow na nich tez ida „miliony”

Anonimowo
Gość
Anonimowo

Jak by zuk sypal piaskiem to by nie sypali popioły odpowiadaja i biora kasę za to to niech posprzątają

czerepah
Gość
czerepah

I to jest pierwszy dowód na to że taki człowiek w gminie jest potrzebny. Trzeba przywrócić świadomość mieszkańcom co do nich należy a opornych zdyscyplinować mandatem. PB Ty pewnie nie masz jak ale Zbyszek na stronie gminy lub w gazecie miejscowej mógłby pokazać takie zdjęcia. Przykłady jak jest i jak powinno być. Ktoś redaguje to pismo, niech ruszy głową.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

A może cwaniaku Czerepah sam weź się za łopatę i pomóż mieszkańcom którzy z różnych względów nie dają rady odśnieżać. Wlepianie mandatów bucowi się marzy. I ciepła posadka na garnuszku gminy.

saskya
Gość
saskya

Od tego powinien być sołtys, żeby sprawdzić dlaczego pod daną posesją jest nieodgarnięte. Jeśli ktoś nie ma możliwości (np. starsi ludzie) odśnieżyć chodnika to od tego są pracownicy interwencyjni. Czerepahu wielu ludzi weżmie taką pracę.

I też zależy ile ktoś ma tego chodnika, jak dwa metry to może wyczyścić do kostki, jak jest do odśnieżenia 100 m to normalne, że po bokach są hałdy śniegu bo kto będzie śnieg ze 100 m wywoził?

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: PB
Zimowe utrzymanie chodników przylegających do posesji jest obowiązkiem właścicieli tych posesji a nie ZUK. ”

Czy ten wpis wystarczy ? Nie znaczy to że sam właściciel ma osobiście odśnieżać, może wynająć do tego ludzi i zapłacić. Jeśli chodzi o starszych ludzi …od czego są sąsiedzi …aż taka znieczulica panuje.

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: Paweł Arabasz
A może cwaniaku Czerepah …………………………….. Wlepianie mandatów bucowi się marzy…..”
Towarzysz ..jesteś przykładem chuligana internetowego. Małego człowieka poznać po tym że przy braku IQ stosuje inwektywy. Pij Melise rano.

saskya
Gość
saskya

Ja nie jestem za piętnowaniem i karaniem ludzi (pokazywanie zdjęć posesji???). Moim zdaniem wystarczy, jak sołtys przekaże informacje, że trzeba ten popiół posprzątać i więcej tak nie robić. Gorzej jak zwyczajne zwrócenie uwagi nie pomoże to wtedy powinien być mandat.

czerepah
Gość
czerepah

Napisałaś dokładnie to o co mi chodzi … zaraz Towarzysz napisze Ci że masz się złapać za łopatę.

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: saskya
Ja nie jestem za piętnowaniem i karaniem ludzi …………………………………………………………… Gorzej jak zwyczajne zwrócenie uwagi nie pomoże to wtedy powinien być manda”

To w końcu jesteś za czy nie ??? Bo ja napisałem o tej samej metodzie.

saskya
Gość
saskya

To co napisałam, nie jestem za piętnowaniem i karaniem ludzi (pokazywanie zdjęć posesji). Uważam, że najpierw trzeba ludzi poinformować. Jeśli to nie pomaga to nie zostaje nic innego jak mandat.
„Sołtys nie może tego robić i nie zrobi bo przy następnych wyborach już go nie będzie. Tylko osoba neutralna wyznaczona nie wybierana.” I tu jest problem, nie może nic zrobić bo go nie wybiorą. A to tylko chodzi o wybór czy o pracę dla dobra gminy?

czerepah
Gość
czerepah

Jeśli mieszkaniec gminy skojarzy sołtysa z otrzymanym mandatem to na pewno na niego zagłosuje.

saskya
Gość
saskya

A gdzie ja pisałam, że sołtys ma jakieś mandaty wystawiać?
Czerepahu wyciągasz część wypowiedzi, jaka ci pasuje i się do niej odnosisz.

Chodzi tylko o posprzątanie chodnika z popiołu. Nic się sołtysowi nie stanie, jak zwróci uwagę kilku osobom (to są jednostki). Tym osobom też korona z głowy nie spadnie jak posprzątają i się dowiedzą, że popiołu na chodnik się nie wysypuje. O czym tu dyskutować?

czerepah
Gość
czerepah

No to napisz kto ma złożyć powiadomienie i do kogo w celu wystawienia mandatu za nieodśnieżenie chodnika przed własną posesją. U nas nie ma straży gminnej.

czerepah
Gość
czerepah

Wyciągam to do czego chciałbym się odnieść.
„Napisane przez: saskya
Moim zdaniem wystarczy, jak sołtys przekaże informacje, że trzeba ten popiół posprzątać i więcej tak nie robić. Gorzej jak zwyczajne zwrócenie uwagi nie pomoże to wtedy powinien być manda ”

Wyjaśnij kto ma dać ten mandat i na czyj wniosek ???

saskya
Gość
saskya

Zapewne policja, na wniosek każdego z nas, korzystających z chodnika?
A jak jest z sytuacją, jeśli między chodnikiem a posesją jest pas zieleni (nie należący do właściciela posesji), kto wtedy powinien odśnieżać, sprzątać chodnik? Gmina, Zarządca drogi czy właściciel posesji?
I kto zabiera hałdy śniegu z chodnika, jeśli chodnik jest przy drodze powiatowej, a nie gminnej? Gmina czy Zarządca drogi?

saskya
Gość
saskya

Jeśli możesz to poszukaj.
I jeszcze pytanie, kto ogarnia ten pas zieleni?

lukasz
Gość
lukasz
saskya
Gość
saskya

No bo jeśli to Zarządca drogi, czyli Powiatowy Zarząd Dróg w Kielcach, powinien odśnieżać chodnik, dlaczego tego nie robi? Chyba, że Gmina powinna to robić, a z PZD mieć podpisaną umowę?

saskya
Gość
saskya

Dzięki Łukasz.

saskya
Gość
saskya

Co się tutaj dzieje? Chyba czas przypomnieć po co powstał Blog Piekoszów. W pierwszym wpisie PB pisze: „Mam dość tego wszechobecnego niechlujstwa, a przebudowa drogi wojewódzkiej nr 786 jest tego świetnym przykładem. O tym, jak uciążliwa jest ta inwestycja, nieraz pisały lokalne gazety, ale nic to nie dało. Postanowiłem więc, żeby każdy mógł zabrać głos w tej sprawie – proszę o przesyłanie zdjęć i informacji o problemach i utrudnieniach związanych z tą inwestycją.” Ten blog to wspaniała, społeczna inicjatywa mieszkańca naszej gminy. Celem miało być pokazywanie niedociągnięć, niedbalstwa w Piekoszowie. A zatem po co te personalne kłótnie, wyzywanie się? Jak… Czytaj więcej »

B.
Gość
B.

Przyznać muszę rację saskya zachowanie chwilami co nie których na blogu jest nie smaczne naskakiwanie jednego na drugiego nie pomoże rozwiązać problemu. Powinna to być społeczna inicjatywa szukająca rozwiązań a nie problemów i kłótni……. ☺

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: B.
Powinna to być społeczna inicjatywa szukająca rozwiązań a nie problemów i kłótni…”

Zgadzam się z Tobą tylko dlaczego jest to Twój pierwszy wpis ?? Jak wygląda Twoja inicjatywa, dlaczego nie włączysz się w dyskusję ?? Jeśli masz coś do dodania to włącz się, tylko przed tym określ się jakimś stałym nickiem.

czerepah
Gość
czerepah

Nie jestem „aniołem” ale dlaczego imiennie nie wskażesz osoby za to odpowiedzialnej. Nie trzeba być alfą i omegą, procesy o zniesławienie nie biorą się znikąd. Sam zainteresowany pisze że gardzi niektórymi userami jak również nazywa ich frajerami i bucami. Nie widzisz tego, brak Ci odwagi ??? Nie pisz w liczbie mnogiej bo wskazanie jest tylko jedno.

czerepah
Gość
czerepah

PB …dodałem odpowiedź ..nie puściłeś, dlaczego ???

lukasz
Gość
lukasz

skoro „kazdy ma prawo do pisania komentarzy” to maja prawo do tego zarowno Ci ktorzy sa zadowoleni ” z pracy UG, Wójta, RG” jak i Ci ktorzy maja inny poglad na ten temat

saskya
Gość
saskya

Tam jest napisane „Jak ktoś jest zadowolony z pracy UG, Wójta, RG to bardziej do gustu przypadnie czytanie Głosu Piekoszowa.”
Łukaszu w którym miejscu jest napisane, że zadowoleni z pracy ww. nie mogą tutaj pisać komentarzy?

Anonimowo
Gość
Anonimowo

syska dlaczego piszesz że blog powstał aby napisać o zaniedbaniach,niedociągnięciach w gminie,Według mnie blog powstał po to aby napisać co się dzieje w gminie niedobrego i dobrego,chyba blog mogą czytać wszyscy mieszkańcy Głos Piekoszowa też jest dla wszystkich mających ochotę czytać,Jestem za pełną kulturą wypowiedzi na blogu Panie blogu może pan napisze coś dobrego o gminie i zmieni może się ton rozmowy

saskya
Gość
saskya

Może być i syska 🙂
Po pierwsze to zacytowałam pierwszy wpis na blogu. Blog powstał w trakcie remontu drogi wojewódzkiej nr 786. A jak wyglądała przebudowa to chyba pamiętasz. Może się mylę, ale raczej nie powstał z zachwytu nad naszą gminą, tym bardziej że zaraz wyszła afera z aresztowaniem byłego wójta.
Po drugie, ja nikomu nie bronie pisać, czytać bo to nie mój blog. Chodziło mi o zaprzestanie kłótni i rzeczową dyskusję.
Po trzecie, o dobrych rzeczach też są komentarze. Sama pochwaliłam ogromną zmianę obsługi w naszym urzędzie.

ZZ
Gość
ZZ

„Syska” brzmi słodko!
Spodobało mi się! 😉

saskya
Gość
saskya

Ty możesz tak pisać 😉

ZZ
Gość
ZZ

Czym sobie zasłużyłem? 🙂

czerepah
Gość
czerepah

„Napisane przez: saskya
jak sołtys przekaże informacje,…”
Sołtys nie może tego robić i nie zrobi bo przy następnych wyborach już go nie będzie. Tylko osoba neutralna wyznaczona nie wybierana.

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Proszę państwa, dzis w ramach weryfkacji prawdomówniości Przewodniczącego Rady Gminy w Piekoszowie Pana Aleksandra sieradzxana doczekałem się dostępu do interpelacji składanych przez naszych radnych w sprawie funkcjonowania ZUK. I cóż się okazuje? Że w kierunku uczciwości i sprawności funkcjonowania ZUK interpelacje składali tylko Panowie Budziwojski i Sieradzan. Pan Budziwojski złożył pisemnie jedną interpelacje, ale nie wykluczam , ze skaładał ich więcej na sesjach i są one w protokołach z sesji. Pan Budziwojski złożył w dniu 11 kwietnia 2016roku interpelację w sprawie załozenia liczników ryczłtowcóm od dnia uzyskania zezwolenia na sprzedaż wody przez ZUK tj ilu ich jest, jak są naliczani… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Kontunuję dalej wątek interpelacji: Jest jeszcze czwarta pisemna interpelacja Pana Aleksandra Sieradzana ale dziś jej nie obejrzałem ponieważ nie ma Pani urzędniczki w której jest dyspozycji. Być może będzie ona dotyczyć zastopowania podłączenia sie stacji demontażu pojazdów do Naszej biologicznej oczyszczalni. Pamiętacie, narobiliśmy tutaj na Blogu rabanu i Wijas wystraszył sie konsekwencji katastrofy ekologicznej, i pomysł nie wszedł w życie. Potem słyszałem, że była też w tej sprawie interpelacja Pana Sieradzana. Tak więc proszę Państwa okazuje sie, że są ludzie którzy prowadzą cichą walkę o to, abyśmy mieli niższe ceny za wodę i za ścieki. Są to Pan Marek Korba,… Czytaj więcej »

Anonimowo
Gość
Anonimowo

pani

Marek
Gość
Marek

Panie Pawle. Może Pan nie wie lub małe przeoczenie : o ile jest mi wiadomo to od 2013 roku w sprawie cen za wodę i ścieki „walkę” i to radykalną prowadzi Pan Józef Wijas ze Stowarzyszenia Natura w Piekoszowie.Ja tak trochę obiektywnie i od razu małe wyjaśnienie nie jestem członkiem tego stowarzyszenia. W dniu dzisiejszym otrzymałem od wójta w trybie dostępu do informacji publicznej kalkulację cenową projekt taryf cenowych za wodę i ścieki na okres od 1.04.2017 do 31.03.2018.Próba blokady poprzez użycie klauzuli „tajemnica handlowa ” przyniosła ZUK-owi jedynie nieuzasadnione koszty za wielostronicową opinię prawną i to nie małe. Z… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Marek , czy w tym piśmie jest może informacja o ilości i pojemności ogólnej zbiorników bezodpływowych ? Przypomnę że użytkownik „szamba” płaci za ścieki 16-19 zł 1m3 . Biorąc pod uwagę że gmina „ukarała” mnie i kilku innych mieszkańców, jest to cena zbyt wygórowana ponieważ podczas wykonywania kanalizacji budynki już stały.

Marek
Gość
Marek

czerepah Przy zatwierdzaniu w ubiegłym roku taryf cenowych za wodę i ścieki podważałem i negowałem zasadności wykazywania w taryfach kwot związanych ze ściekami dowożonymi. W tym roku w otrzymanych materiałach nie ma żadnych danych dot. ścieków dowożonych.Taryfy cenowe to jest inna ustawa niż ustalanie cen za ścieki dowożone. Ważne jest ,że wprowadzonych taryf nie można w ciągu roku zmieniać .Takiego wymogu przy cenie za ścieki dowożone nie ma i stąd ZUK ma możliwość być kreatywnym i elastycznym na potrzeby rynku/mieszkańców/ w stosowaniu cen. Co do 'ukarania” to jest to chyba podwójne , ponieważ przy wprowadzeniu dopłat my skanalizowani będziemy uprzywilejowani… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Dziękuje za wpis.
Zbyszek, Jurek , przeczytajcie go dokładnie. Nie interesuje mnie ustawa, nazwę to po „imieniu”, czy to „kanał” , czy zbiornik bezodpływowy to znajduje się tam to samo „gówno”. Jeśli gmina ma zamiar stosować dopłaty to ma to być do każdego m3 dostarczonego do oczyszczalni. Za czasów Tadzia D. „szambiarze” płacili za wodę o 1,5 zł więcej jako dopłata dla skanalizowanych. Była to jawna legalizacja wylewania zawartości szamba do rowu. Przypomnę cenę m3 ……….. 16-19 zł.

Izydor
Gość
Izydor

A podepnij się pod kanał.

czerepah
Gość
czerepah

Nie da się. Woda pod górkę sama nie płynie.

czerepah
Gość
czerepah

” Napisane przez: Marek czerepah Przy zatwierdzaniu w ubiegłym roku taryf cenowych za wodę i ścieki podważałem i negowałem zasadności wykazywania w taryfach kwot związanych ze ściekami dowożonymi …” A dlaczego podważyłeś, przecież to są ścieki powstałe ze sprzedanej wody przez ZUK. To się ma bilansować. ZUK powinien żądać na oczyszczalni faktury od kogo jest zawartość „beczki” i dla swoich mieszkańców gminy stosować ceny ustalone. To po pierwsze. Po drugie już dawno ZUK powinien być jedynym i najtańszym odbiorcą ścieków dla posiadaczy zbiorników bezodpływowych. Czy ja mam się czuć jako mieszkaniec kat. B . Czy moją winą jest że nie… Czytaj więcej »

Ed
Gość
Ed

Budowałem dom i pod koniec budowy powstawała kanalizacja. Zaczynając budowę musiałem zaprojektować oczyszczalnię a następnie ją kupić i zamontować. Skoro poniosłem te koszty to dlaczego miałbym się podłączać do kanalizacji i ponosić kolejne koszty? Poza tym, jeśli chciałbym się podłączyć, musiałbym czekać z zamieszkaniem w nowym domu minimum pół roku więcej.

czerepah
Gość
czerepah

Zależy co było pierwsze. Zgłoszenie zakończenia budowy, czy kanalizacja.
„Uzasadnienie
Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 2 u.u.c.p.g. na właścicielu nieruchomości ciąży obowiązek przyłączenia nieruchomości do istniejącej na terenie gminy sieci kanalizacyjnej. Ustawodawca przewiduje tu dwie możliwości: albo istnieje sieć kanalizacyjna – wówczas zasadą jest, że nieruchomość ma być podłączona do tej sieci, a jedyny wyjątek dotyczy takiej sytuacji, kiedy nieruchomość jest już wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych i wtedy przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, ……”

czerepah
Gość
czerepah

Przemyśl to podłączenie.
„Podsumowując: Przydomowe Oczyszczalnie Ścieków zlokalizowane na terenie aglomeracji nie spełniają warunków, jakie narzuca nowe rozporządzenie. Radzą sobie z usunięciem związków organicznych i zawiesiny, ale technologia nie jest przystosowana do usuwania związków azotu i fosforu, poza tym właściciele tych oczyszczalni powinni dwa razy w miesiącu zlecić wykonanie badania ścieków oczyszczonych. Koszt badania jednej próbki waha się w granicach 150-300 złotych. Na rok samo badanie kosztować będzie właściciela przydomowej oczyszczalni ścieków około 4.500 zł.”
http://slaskie.naszemiasto.pl/artykul/prawo-stawia-przydomowym-oczyszczalniom-sciekow-nowe-wymogi,3400300,art,t,id,tm.html

Marek
Gość
Marek

Proszę przeczytać mój wpis z uwagą ja napisałem: podważałem , negowałem a nie podważyłem.Po raz kolejny wyjaśniam proste uwarunkowania ceny za wodę i ścieki są ustalane wg., ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, natomiast ceny za ścieki dowożone są ustalane wg. ustawy o gospodarce komunalnej.A tak kolokwialnie to co w ziemi zakopane to taryfy cenowe a ścieki dowożone to ceny ” wolnoamerykanka”. Koszty ścieków dowożonych nie wlicza się do ustalania taryf cenowych a wręcz odejmuje się od ogólnych kosztów na oczyszczalni. Analogicznie powinno być przy ustalanie cen za ścieki dowożone. To mnie nie interesuje, bo nie… Czytaj więcej »

czerepah
Gość
czerepah

Wola Twoja.
Jurek …. przy kalkulacji ceny ścieków branych jest pod uwagę wiele czynników …min. budowa, remonty itd. infrastruktury sanitarnej (przesyłowej)…nie wiem jaki to jest % ogólnej ceny za ścieki ale posiadacze zbiorników bezodpływowych nie powinni tej wartości mieć dodawanej przy ustalaniu ceny za „beczkę”. Czy tak jest ??

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Panie Marku, bardzo miło mi dowiedzieć sie , że w tej sprawie działa też Pan Józef Wijas z Natura CBA. Szkoda tylko, że na własną rękę, i w związku z tym ja nic o tym nie wiem. Bo tu na Blogu go nie widzę. Niemniej przegraliśmy wszyscy. 1 zł za metr sześcienny ścieków niejeden budżet nadwyręży bardzo dotkliwie. Co prawda władza gminna zastosowała bardzo prymitywny schemat: kryty przez władzę Prezes aby utrzymać poziom wynagrodzenia dla siebie oraz zatrudnionych przes siebie swojaków podnosi Nam ceny za usługi a za chwilę dobry wujek czyli Nasz szanowny wójt uruchomi dopłaty do tych „krzywdzących”… Czytaj więcej »

Paweł Arabasz
Gość
Paweł Arabasz

Uzupełnie swój powyższy wpis moimi przemyśleniami. Otóż uważam, że to co się dzieje z podwyżkami za usługi ZUKu oraz z planami uruchomienia dopłat z kasy gminy do tych podwyżek to nic innego jak cwany sposób wyprowadzania gminnych pieniedzy do rąk Wijasa. Obecnie już boją sie pompować w ZUK pieniędzy bo zabraknie im nazw na te operacje oraz nie mają podstaw prawnych, więc teraz beda podstawy i to takie które ciemny ludek kupi jako dobrodziejstwo wójta. Jakżesz to pięknie brzmi ” dopłaty z gminy”, prawda?. Moim zdaniem robi się to po to, aby póki się da, wzbogacić ZUK ile się da.… Czytaj więcej »

x
Gość
x

Panie Marku, troszkę obiektywności ten pan prowadzi batalię we własnym interesie.