Sesja Rady Gminy 31 maja 2017 – nagrania wideo
|Sesja odbędzie się w środę 31 maja 2017 o godz. 9.00 w Bibliotece Centrum Kultury przy ul. Częstochowskiej 66. Pozwoliłem sobie na zaznaczenie najciekawszych moim zdaniem punktów.
Porządek obrad:
- Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołów z XXXVIII i XXXIX sesji Rady Gminy Piekoszów.
- Sprawozdanie Wójta na temat pracy w okresie między sesjami.
- Informacja na temat funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy w Piekoszowie.
- Informacja na temat funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej za 2016 rok.
- Informacja na temat stanu bezpieczeństwa publicznego za 2016 rok.
- Informacja o umorzeniach, odroczeniach i zwolnieniach podatkowych za 2016 rok.
- Przedstawienie i ocena raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej gminy za 2016 rok.
- Informacja Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piekoszowie dotycząca oceny zasobów pomocy społecznej za 2016 rok.
- Raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej Samorządowego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Piekoszowie.
- Informacja biegłego rewidenta o wynikach badania sprawozdania finansowego Zakładu Usług Komunalnych w Piekoszowie Spółka z o.o. za 2016 rok.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
1) zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków – pobierz (pdf),
2) uchwalenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Piekoszów – pobierz (pdf),
3) przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Piekoszów – pobierz (pdf), PLAN (pdf),
4) zmiany załącznika do uchwały Nr XXXVII/254/2017 Rady Gminy Piekoszów z dnia 23 lutego 2017r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych w Gminie Piekoszów oraz ustalenia zasad korzystania z tych obiektów i stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych – pobierz (pdf),
5) uchylająca uchwałę o zmianie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet zryczałtowanych przysługujących sołtysom – pobierz (pdf),
6) zmiany budżetu Gminy Piekoszów na 2017 rok – pobierz (pdf),
7) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piekoszów na lata 2017-2030. - Interpelacje i zapytania.
- Zakończenie obrad sesji.
(źródło: BIP UG Piekoszów)
Ja teraz troche nie w temacie, ale już od jakiegoś czasu chodzi mi ta uwaga po głowie, więc odniosę się do niej, bo akurat przed chwilą wyły syreny , na pewno w Piekoszowie, i chyba w Rykoszynie . Chodzi mi o syreny SP wyjące jek jest jakieś zdarzenie. Ok , że wyją, niech alarmuję, niech zwołują strażaków. Ale czy muszą wyć tak głośno? Ja mieszkam w lini prostej jakieś 3 km i aż mi uszy drżą, a co mają powiedzieć matki małych dzieci które akurat śpią, czy też ludzie chorzy lub starsi? Ja rozumiem, że tak trzeba w przypadku zdarzenia,… Czytaj więcej »
Wydarzenia „kulturowe” sygnowane przez Wójta po KUL-u to jest coś!
A teraz w temacie. Plan tej sesji znów jest obliczony na zmęczenie materiału, tj na zameczenie potencjalnych obserwujących tą sesję, tj mieszkańców. Zeby dobrze zrealizować punkty programu, to trzeba by ze trzy dni. Pamietam jakieś trzy miesiące temu sesję od 9.00 do chyba 19.00, wielkie nic ustalono, była to jałowa sesja, ale pamietam zmęczenie wszystkich obecnych, moje rownież. Takie układanie programu ma swój cel. Rozmyć, rozkminić, zameczyć potencjalnych zainteresowanych tematami. A tematy do omawiania sa naprawdę bardzo ważne. Moim zdaniem to jest wielka kpina z mieszkańców, bo nie ma opcji, aby nawet uczciwi prospołecznie radni ogarnęli temat, a cóż dopiero… Czytaj więcej »
Ceny za wodę i ścieki z grupy I chyba bez zmian ? Nie ma nic na temat dofinansowania z gminy ZUKu. Czyżby zmiana podejścia do tematu? A może dofinansowanie będzie uchwalone na innej sesji? Panie Marku czy wie Pan coś na ten temat?
5 groszy taniej 🙂
Nie dajcie sie zwieść tym niby „obniżkom”, czy też brakiem podwyżek i dkoniecznego w związku z tym dofinansowania z kasy zadłuzonej gminy. Prawda jest prozaiczna, a mianowicie zmienił się układ tj, PiS wycofuje sie z ustawy która eliminowała by obecnego wójta z możliwości kandydowania. Postanowili więc przypodobać sie mieszkańcom naszej Gminy w ten sposób, że niby wspaniałomyślnie nie będzie podwyżek. Bo wybory tuż tuż. Niestety wystawionio tym Prezesa Jerzego Wijasa do wiatru, bo najpierw dali mu przyzwolenie na podwyżki do prawie 10zł za m3 ( widziałem dokument z propozycją Prezesa na podwyżki), a następnie teraz pod publiczkę obniżają nawet 5… Czytaj więcej »
…działania radnego Pana Aleksandra Sieradzana, który w tym kierunku odwala kawał zakulisowej dobrej roboty…
To może zakulisowo załatwiłby drogę w Brynicy, u Pana no i przede wszystkim u siebie, bo tu się nie da żyć.
Jak zostanie wójtem Gminy Piekoszów to wierzę, że uczciwie rozdzieli posiadane środki. I uPana Panie Elku zrobi, i w Brynicy zrobi, a i może na Naszą drogę do Osady {iekoszów pod Lasem da z 5 wywrotek zamiast 2 jak w ostatnich latach, a i pewnie uczciwie rozdzieli wszystkich w gminie, a nie tylko tam skąd są członkowie Drużyny Marzeń co teraz jest. . Tak wczoraj patrzyłem na całe to towarzystwo na sesji, na ten marazm, na tą nieudolność, na to totalne olewatorstwo swoich funkcji to autentycznie jak posłuchałem właśnie Pana Aleksandra Sieradzana to utwierdza mnie to w przekonaniu, że merytorycznie… Czytaj więcej »
Obniżki tak jak wskazał nam tutaj Pan Marek Korba powinny wynosić około 10% a nie 5 gr. No bo w takim razie gdzie te 375 tys prezentu dla ZUK pójdzie? Na co zostanie przeznaczone? Na ratowanie bankruta? Swoją drogą to cwane podejście z tą 5 groszową obnizką, bo może liczą że wiecej wody zużyjecie, a tym samym policzone wam zosranie wiecej za scieki. Nie dotyczy to oczywiście ryczałtowców.
Tak wiem i już podaję ceny netto woda 3,35 zł a było 3,40 zł zaś ścieki było i jest 6,28 zl za 1 metr sześcienny.I tak informacyjnie to sprawdzałem w kalkulacji cenowej : ten podatek od nieruchomości i jest zmniejszony.Pomimo tego ja i tak twierdzę i jestem w stanie to udowodnić ,że ceny te są nadmiernie wygórowane, nieuczciwe i nierzetelne . Podaje przykład w ub roku w ściekach przyjęto do kalkulacji ogółem koszty wydziałowe w kwocie 652 zł a a obecnie 34 291,67 zaś koszty ogólne 694 zł o obecne to 202911,45 zł.Wniosek taryfowy zawiera wiele błędów. Są zapisy korzystne… Czytaj więcej »
Ciekawy moim zdaniem jest też punkt o wynikach badania biegłego rewidenta w ZUK za …..2016 rok. A gdzie jest badanie za 2015 rok?!!!!!! Przecież Prezesem w 2015 roku był ten sam człowiek tj Jerzy Wijas. I ciekawe kto będzie referował , bo może znów zmusza jakiegoś urzędnika aby wstał i powiedział, że w ZUK jest cacy. A cacy nie jest i być nie może, bo poprzez brak ewidencji magazynowej której dopuścił się Jerzy Wijas cała sprawozdawczość finansowa ZUK za poprzednie lata jest po prostu fałszywa, lub jak ktoś woli łagodniejsze określenie : nieprawidłowa. No i mam nadzieję, że biegły rewident… Czytaj więcej »
Panie Pawle. Spółka taka jak ZUK o takim przychodzie i liczbie zatrudnienia nie ma obowiązku badania bilansu rocznego przez biegłego rewidenta księgowego. Wszystko zależy od woli właściciela spółki. W tym naszym przypadku moim wystąpieniem na sesji RG próbowałem zainspirować radnych do jakiegokolwiek dzialania w tej materii /nieprawidłowości w ZUK/.Wyręczył ich wójt składając publiczną deklarację.Ja też podchodzę do wyników pracy biegłego z pewnym dystansem , a to z powodu faktu, iż zleceniodawcą i płatnikiem tej usługi jest ZUK.Ale proszę bardzo nie przeżywać , ponieważ sa w naszym kraju jeszcze inne organy działające bezstronnie.Pomimo tego to i tak jest dużo korzyści dla… Czytaj więcej »
Panie Marku, zaręczam Panu, że ja nic nie przeżywam 🙂 . Powiem nawet więcej, ja mam gdzieś to co się w ZUK dzieje. ZUK i jego obecny Prezes to dziś problem wójta, dla którego staje sie on kulą u nogi ciagnacą go w dół. Ale to problem wójta. Dla mnie do niedawna coś takiego jak ZUK był czymś tak odległym jak jakieś Kółko Fascynatów Kaczych Pazurków z Pipidówka Górnego. Niepotrzebnie dałem się namówić w ogóle na podłączenie się z kanalizacją. Jedynie w czasie suszy zwracałem się do poprzednich prezesów z prośbą o możliwość dokupienia wody z hydrantu na Łaziskach, zgodę… Czytaj więcej »
To nie tak, że ludzie milczą, Wielu z nas próbuje działać, ale nie piszemy o tym na blogu. Nie każdy ma ochotę użerać się w komentarzach.
Cóż, głową muru nie przebijesz, sam wiesz jak jest ciężko coś zmienić w naszej gminie. Ja właśnie czekam drugi miesiąc (moje zapytanie było „wyjątkowo skomplikowane i trzeba aż dwóch miesięcy na wyjaśnienia” – cyt. Izydor) na odpowiedź z UG, oczywiście jej nie otrzymam bo „nie tylko moją sprawę załatwia wójt” (cyt. Łukasz).
zawsze mozesz sie poskarzyc na opieszalosc urzednikow gminnych do wyzszej instancji
Łukaszu, a cóż to za rozwiązanie z tym skarżeniem sie? A dlaczego ma się skarżyć? Tak Saskya, jak i każdy inny mieszkaniec Naszej Gminy ma prawo oczekiwać szybkiego i sprawnego oraz merytorycznego załatwienia sprawy. Takie prawo mieszkańca, i taki obowiązek urzędnika załatwiającego sprawę do którego mieszkaniec sie zwróci. Nie może być tak, że składając pismo już mamy myśleć gdzie się w razie czego poskarżymy. Poza tym pasowało by żeby urzędnicy w Naszej Gminie dobrze wykonywali swoją robotę. Tym bardziej, że jak tylko PiS poprzycił pomysł zakazu piastowania wójta przez więcej niż dwie kadencję wójt natychmiast rozpoczął kampanie wyborczą. Zaczął od… Czytaj więcej »
z tymi podwyzkami to jestes w bledzie poniewaz to rzad nakazal podwyzszyc WSZYSTKIM urzednikom nie tylko tym w Gminie Piekoszow pensje ma to zwiazek z placa minimalna
Saskya, wiem, że ciężko samemu coś zmienić. I dlatego nie powinniśmy ” w samemu” zmieniać. Nie wiem jaka jest Twoja sytuacja rodzinna, ale ja to co robię tutaj na Blogu to robię dla przyszłości moich dzieci, bo ja dla nich nie widzę przyszłości jeśli ta gmina bedzie nadal rozkradana przez różne szumowiny męty, przez ludzi bez kręgosłupa moralnego , bez zasad, zakłamanych, pazernych na kasiore i władzę. Pewni ludzie raz na zawsze powinni zostać wyeliminowani z jakiegokolwiek prawa decyzyjnego w tej gminie, a nawet zniknąć z tej gminy na wsze czasy. No i dlaczego Saskya przejmujesz sie jak klakierzy Izydor… Czytaj więcej »
Dobre! Rozbawiłeś mnie tym klakierem. Dobre. Dobre.
Izydor. Pojawiłeś się tu na tym Blogu jak mieszkańcy drżeli na myśl o zainstalowaniu Nam spalarni odpadów niebezpiecznych. Wstawiłeś tu sporo swoich wpisów jak i co mają mieszkańcy robić żeby spalarnia nie powstała. Nie ukrywam, że ja dałem się zwieść Twoim słowom. Ucieszyłem się, że pojawił się ktoś sensowny na Blogu kto działa społecznie. Ale gdy na spokojnie przeczytałem Twoje wpisy – rady, zdałem sobie sprawę, że Ty próbujesz wpuścic w maliny Mieszkańców którzy chcieli by coś sami z tym problemem robić, poniewż wszystkie Twoje wpisy były nie realne do zrealizowania. Ewidentnie działałeś za tym, aby spalarnia powstała.
Podwójne standardy, jak jemu przeszkadzała spalarnia to był krzyk i jazgot na blogu. Ileż to Izydor pisał o spalarni, jak zaciekle walczył.
Jak innym przeszkadzają inne rzeczy to mają siedzieć cicho.
O przepraszam bardzo. Mnie spalarnia nie przeszkadzała. Stosunkowo daleko mieszkam od tej byłej planowanej spalarni. A że pisałem to działałem dla dobra mieszkańców.
To nie było fair . A jakbym nie pisał to by napisała ,że nic nie robiłem.
Nieładnie zachowałaś się saskya. Nieładnie.
A co do reszty to szkoda komentować takie wypociny.
Wyszła z Izydora hipokryzaja. On daleko mieszkał to jemu spalarnia nie przeszkadzała. To , że innym by truła to go już nie obchodzi. Takie właśnie zakały antyspołeczne jak Ty Izydor niszczą tą gminę. A wiesz w czym sie różnimy? Ja też daleko mieszkam, mnie też by spalarnia nie truła, ale powodowany troską o gminę, o jej mieszkańców robiłem co mogłem tu na Blogu aby zniechecić wójta i Grosickiego z jego drużyna marzeń do zgody na tą spalarnię. A Ty jak sam mówisz masz głęboko w d…ie dobro innych mieszkańców.
Drogi Izydorze, teraz wiesz jak to jest jak się angażujesz w działalność dla dobra mieszkańców, a tutaj na blogu ktoś cię skrytykuje, wyśmieje…
W jednym momencie masz dość, szkoda tego całego wysiłku, zmarnowanego czasu, tych pism, telefonów.
Pawełku, czy Ty wierzysz w te wszystkie Twoje teorie wymyślane na bieżąco?
Ja mam takie wrażenie że wierzysz!
Prawdziwy różdżkarz-jasnowidz! Wie wszystko o wszystkich!
Pozdrawiam!
Klakier.
@Paweł Arabasz
W psychologii jest taki mechanizm , który się nazywa ,,projekcja”.
I widać jak na dłoni ,że projektujesz na mnie swoją hipokryzję. O reszcie szkoda polemizować .
Napisane przez: Paweł Arabasz Wyszła z Izydora hipokryzaja. On daleko mieszkał to jemu spalarnia nie przeszkadzała. To , że innym by truła to go już nie obchodzi. Takie właśnie zakały antyspołeczne jak Ty Izydor niszczą tą gminę …………………………………………………………………………………………………………………… Napisane przez: Pawel Arabasz Panie Izydorze dostał Pan namacalne potwierdzenie…………….. Zamieścił pan masę doskonałego materiału i po prostu już Pan jest atakowany przez stałych klakierów obecnej władzy tj Łukasza, ZZ, jeszcze niedługo pojawi się przeciwko Panu wpis Kronikasza ……… Napisane przez: Pawel Arabasz A Tobie ZZcie proponuję wziąć sobie do serca wpis Pana Izydora i przestań się tu wymądrzać, przedrzeźniać i naśmiewać… Czytaj więcej »
Szkoda mi nawet z tym polemizować. Takie niedorzeczności wypisałeś ,że aż mi się
śmiać chce.
Gdybym był jego klakierem to byłoby dobrze. A że nie popieram jego poglądów to przyszył mi łatkę ,, klakiera”.
Organizuj się ! Bierz transparenty i pod Urząd. Jeszcze weź sobie styropian i urządź głodówkę.
cos Ci sie daty pomieszaly
Za dużo informacji dla niego i już nie ogarnia. Tyle nowel co pisze to już traci z widoku co pisał na początku.
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/kielce/art/8861821,mieszkancy-piekoszowa-twierdza-ze-pracownicy-zakladu-uslug-komunalnych-zle-wykonali-robote-prezes-firmy-broni-swoich-pracownikow,id,t.html
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/kielce/art/8860713,pracownicy-zuk-zle-wykonali-robote-twierdza-mieszkancy-piekoszowa,id,t.html
Wiecie co, chę się z Wami podzielić czymś fajnym co dziś widziałem. Mianowicie na łąki w pobliżu mnie wróciły kuropatwy. Dziś widziałem dwie, myślę, ze to para była. Ja wiem, że wielu z Was więźniów własnych czterech ścian prychnie teraz, a cóż to rewelacja jakieś tam kuropatwy, ale dla mnie to coś co mnie bardzo raduje. One na tym terenie zaniknęły około 7 lat wstecz. Wybili je myśliwi którzy dostrzegają je jedynie przez muszki swoich sztucerów, bo o dokarmianiu nie ma mowy, oraz jastrzebie, których namnożyła sie ogromna masa. Jastrzębie wytłukły wszystko co się ruszało tutaj, i chyba po prostu… Czytaj więcej »
Chcę też publicznie zaapelować, a własciwie poinformować tutaj Wójta Gminy Zbigniewa Piątka, że droga od Piekoszówa do Łazisk oraz przez Łaziska rozpada się. Jest w opłakanym stanie.Jest cała spękana. wytrzyma może do zimy, ale zimą wilgoć i mróz rozsadzi ją. Najlepiej widać to rano, jak spękania są wilgotne od rosy. Może zamiast kłaść asfalt w Zajaczkowie na szosę ktora jest w bardzo dobrym stanie, i to na drogę podrzędną, bo główna jest obok, to może należało by sie pochylić nad Łaziskami. Piszę to tutaj dlatego, że pisma do UG sporządzał nie bedę, bo i tak mnie zignorują, a tak to… Czytaj więcej »
https://www.youtube.com/watch?v=g1ICXY6Z5rs&t=1s to o tą drogę w Zajączkowie mi chodzi.
Niezły z ciebie magik, droga w zajaczkowie jest jeszcze w gorszym stanie a bredzisz ze nie wymaga remontu, teraz nagle apelujesz o remont drogi w Łaziskach gdzie wszyscy dobrze wiedza ze byly spotkania z projektantem i wojt obiecal ze droga ma byc robiona w przyszłym roku.
Droga w Zajaczkowie którą na siłę wójt chce poprawiać jest jak na nasze warunki w stanie idealnym. Asfalt jest w bardzo dobrym stanie, rowy odwadniające w cześci nie zabudowanej są w bardzo dobrym stanie, wystarczy tylko grabiami stareliście i trawę wygrabić. Jedynie w części zabudowanej przydało by się kilka rowów co by woda mogła ścieknąć, ale z układu który tam widziałęm i sfilmowalem https://www.youtube.com/watch?v=g1ICXY6Z5rs&t=3s wynika jasno, że mieszkajacy tam ludzie nie dbają o swoje otoczenie. Część z nich zsama sobie wykopała rowki przy swoich płotach co widać na filmie, i za to im brawa się należą, a część ma to… Czytaj więcej »
Jak powstanie kopalnia w Zajączkowie to serdecznie współczuję wszystkim co mieszkają przy trasie. Dodatkowe ciężarówki jadące przez Rykoszyn i Piekoszów to będzie szaleństwo.
Pośrednio Anonimie właśnie chcę też i mieszkańców Zajączkowa zachęcić do walki aby ta kopalnia nie powstała. Przecież cały transport pójdzie przez większość Zajączkowa. To dla tego transportu wójt chce ta drogę wzmocnić. ja tam specjalnie pojechałem aby obejrzeć jak to tam jest. Wiem co piszę. Mnie niby nie dotyczy ta sprawa bo daleko mieszkam, ale uderza mnie sposób w jaki są zastraszani i robieni w bambuko mieszkańcy Zajączkowa w tej sprawie. Słyszałem, że niektórzy już się nawet wyprowadzają z Zajączkowa bo wiedzą co ich tam czeka jak kopalnia ruszy. I tak właściwie to temat tej kopalni i Zajączkowa kończę tu… Czytaj więcej »
„Wójt obiecał” i to nie raz w sprawie drogi na Ukrainie i co… nic. Termin wykonania mija za 2 dni.
Mniej czczej gadaniny a więcej dzialania proszę Państwa. Obrzucanie innych błotem i stawianie sobie ołtarzyków zniechęca do zaglądania na blog.
Popieram. Nie zmuszajcie mnie do „cenzurowania” komentarzy, które nie mają żadnej wartości merytorycznej, a na celu jedynie zaczepianie i prowokowanie.
Apeluję do władz gminnych aby rozpoczęły wykaszanie roślinności z poboczy. W pierwszej bezwzględnej kolejności proszę o wykoszenie trwy przy wyjeździe spod szkoły w Piekoszowie, zwłaszcza tym od strony Micigozdu. W tym momencie praktycznie nic nie widać szosy. Zróbcie to zanim się tam co wydarzy. Szanowna Pani Dyrektor szkoły też by mogła zainterweniować.
To jest droga wojewódzka i powinien ją kosić ŚZDW, a nie robi narażając użytkowników drogi na niebezpieczeństwo. Pisałem o tym dokładnie rok temu, wtedy też były metrowe chaszcze całkowicie zasłaniające widoczność – http://blog.piekoszow.eu/2016/05/niebezpieczna-droga.html Napisałem nawet pismo do ŚZDW z prośbą o wyjaśnienia i od roku nie dostałem żadnej odpowiedzi!!!
Panie Blogu, a jaliż będzie problem, jak wójt zainterweniuje w tym ŚZDW? To by tylko dobrze świadczyło o władzach Piekoszowa. Pana jako jakiegoś tam mieszkańca zignorują, ale jak wójt puści zwykły fax z prośbą i motywacja o zagrozeniu bezpieczeństwa ruchu to chyba bedzie miało to inny wydźwięk. A Panu Panie Blogu należą się podziękowania za to, że Pan coś robi w tym kierunku. Tyle, że Pan ponosi na to koszty, a w UG sa suto opłacani z naszych pieniędzy, żeby dbać o Naszą Gminę, a i tak z tych obowiązków się nie wywiązują.
Ależ oczywiście, że UG powinien interweniować w ŚZDW, tym bardziej, że sytuacja powtarza się co roku.
W drugiej kolejności proszę o wykoszenie drogi do „osady”.
Może być w trzeciej kolejności pobocze drogi powiatowej w Brynicy – zakręt w bezpośrednim sąsiedztwie budynku świetlicy i OSP (zakręt na którym nie świecą się lampy uliczne – Pan Krakowiak wie które, bo jakiś czas temu obiecywał sprawić że one zaświecą i jakoś mu nie wyszło). Zmniejszenie widoczności w znaczny sposób zmniejsza bezpieczeństwo a to również okolica szkoły.
Panie Blogu, Pan pozwoli, że zamieszczę tutaj link do bardzo ważnych dla Naszej Gminy kwestii które zostały poruszone na http://piekoszow-natura.cba.pl/blog/ . Jest tam kilka bardzo istotnych kwestii ale ja ja osobiście ubolewam w jednej, że dziś dopiero co niektórzy się obudzili i nawet pismo ktoś sporządził co sie w szkole dzieje. Ja już w 2015 roku jak zwalniano sprzątaczki i Pana Marka Sorbiana sygnalizowałem, że należy zrobić porządek w Szkole w Piekoszowie, bo to co się tam dzieje woła o pomstę do nieba. Doczekałem się nawet za to gróźb ze strony dyrektorki że pozwie mnie do sądu za zniesławienie. Minęły… Czytaj więcej »
Oczywiście sprawa drwienia z referendum przez blogowicza Izydowra oraz słusznych prób likwidacji Spółki ZUK na rzecz tańszego w utrzymaniu zakładu budźetowego też jest bardzo ważne.
jesli radni/wojt chcieli by cos w tej sprawie zrobic to by juz dawno zrobili i nie potrzebowali by referendum za 100 tys pisales kiedys ze masz dosc prania brudow na zewnatrz przeciez o tym ze jest referendu i o jego wynikach wiedzieli by wszyscy nie tylko mieszkancy okolicznych gmin le rowniez i w Warszawie a co by bylo gdyby referndum bylo nie wazne? albo np wiekszosc mieszkancow opowiedziala by sie aby pozostawic wszystko po staremu wlacznie z tym aby wojt i radni zachowali swoje stanowiska? jeczal bys ze referendum nie wazne? dlaczego zakladasz ze wszyscy zaglosuja tak ja Ty Paweł… Czytaj więcej »
Co Ty tu za bzdury Łukasz wypisujesz? A co ja mam do referendum? Czy ja je inicjowałem? Nawet nie znam osoby która referendum inicjowała. Jako obywtel mieszkaniec zaobserwowałem co prawda strach i przerażenie na twarzach władzy jak wniosek referendalny został złożony , ale jak tylko referendum zostało wycofane buta władzy wróciła. Na pewno gdyby odbywało się głosowanie referendalne bezdyskusyjnie zagłosował bym za odwołaniem wójta i rady gminy. To bez dwóch zdań. Bo uważam, ze to najgorsza włada jaką miał Piekoszów. Oni są bardziej zakłamani od samego Dąbrowy. Ale nawet dobrze się stało,że wniosek o referendum został wycofany. A brudy jak… Czytaj więcej »
Jak tu się dziwić że Cię Pawle co jakiś czas ganiają po sądach skoro co chwilę rzucasz takimi obelgami. Obecna władza gorsza od rządów Dąbrowy? Czy to nie jest Twoim zdaniem poważny zarzut? Dąbrowa sporo czasu posiedział, skoro obecny wójt jest gorszy to zasługuje na jeszcze dłuższą odsiadkę?
Moim zdaniem żeby kogoś oskarżać to najpierw trzeba mieć dowody.
Czy nie nauczyli Cię że oczernianie to grzech ciężki?
Zz, y swoimi grzechami sie zajmij a nie czyichś wyszukuj 🙂
A czy to na pewno list na temat dyrektorki szkoły w Piekoszowie?
Mi tu bardziej pasuje do tego opisu inna osoba.
My mieszkańcy nie mający w szkole dzieci nie mamy pojęcia o poczynaniach włodarza szkoły i byłego już wójta. Wstyd wielki wstyd.
http://piekoszow-natura.cba.pl/blog/ myślę, że warto i to wiedzieć.
Śmieszne jest to co wiele osób tutaj pisze. Każdy potrafi być zawistny i obrzucic drugiego człowieka błotem. Niektórzy maja tu najwyraźniej obsesję na punkcie Pana Jerzego Wijasa.Czlowiek ten stara się jak może i bardzo szybko wyprowadza spółkę z zadłużenia, płaci długi, o których jego poprzednicy najwyraźniej nie pamiętali, albo nie chcieli pamiętać. Pan Jerzy ma trudne zadanie wyprostować prawnie wszystkie problemy ZUKu. Ale w to nie chcecie się zagłębiać, pozytywnych aspektów działalności prezesa nie widzicie. No cóż, ktoś wcześniej narobił bałaganu, ZUK ledwo funkcjonował ( dziwne że w ogóle), więc nie można wymagać, że nagle wszystko będzie ładnie, pięknie i… Czytaj więcej »
Słuchaj blogowiczu Sławomir, a weź Ty to samo powiedz na sesji. Przyjdź na sesję, przedstaw się, możesz nawet z kartki jeszcze raz to samo powtórzyć. Będzie wiadomo komu te słowa kiedyś z powrotem w gardło wepchnać. Byłem dziśna sesji tylko dwie godziny na czas kiedy omawiany był ZUK. I tylko dwie godziny wytrzymałem. Nie da rady więcej patrzeć na tej bajzel. O jakiej obsesji na punkcie Jerzego Wijasa piszesz? To nie o Jerzego Wijasa chodzi tylko o to co się w ZUK wyprawia. O tańszą wodę i tańsze ściekiNam chodzi. I o to, żeby ZUK był sprawnie zarządzany. A nie… Czytaj więcej »
Panie Pawle trzeba pisać prawdę ,gdzie Pan Jerzy Wijas został wypunktowany,wręcz przeciwnie ,Biegły rewident nie stwierdził nieprawidłowości w zarządzaniu ZUK,Pan Jerzy Wijas dostał podziękowanie od mieszkańców że podjął się ciężkiego zadania z którego wywiązuje się dobrze
Od których mieszkańców dostał te podziękowania Anonimie:) ? Od tych którym za Nasze Pieniądze uzbroił około 50 działek w Zajączkowie?
Anonimie.
Tak należy pisać prawdę . Tylko ,że należy uważnie słuchać ze zrozumieniem.Biegły rewident wyraznie na początku swojej wypowiedzi sprecyzował iż on sprawdzał roczne sprawozdanie finansowe spółki zgodnie z ustawą o rachunkowości i innymi przepisami ,, a on nie jest od wykrywania nieprawidłowości. i to jest tylko jego osobista opinia przeznaczona dla właściciela spółki zachowując przy tym powściągliwość i dyplomację.
ale czy nie mówił ze nie ma żadnych zastrzeżeń ?
Komentarz Twój i niejakiego Sławomira kojarzą mi się jednoznacznie z tym – https://www.youtube.com/watch?v=11W-toNG3eU
I z tym:
https://m.youtube.com/watch?v=aAHFyZxjYfU
sam kiedys pisales ze jest demokracja i kazdy moze pisac to co mysli
nie moga wszyscy myslec jednakowo
czesc III nagran 1:18:00-1;18:20 kogo jak kogo ale pana Sorbiana nie podejrzewal bym o az takie lizusotwo
To nie żadne lizusowstwo tylko próba zmycia z siebie odpowiedzialności za upadek ZUKu. Pan Sorbian ma mieszkańców za idiotów chyba. Przecież to Pan Marek Sorbian ubrany w mundur strażaka na sesjach, jako Przewodniczący Rady Gminy w czasie upadku finansowego tak finansów UG jak i upadku i zadłużania ZUKu był władzą absolutną w Naszj Gminie i to on trząsł gminą. To za rządów Pana Marka Sorbiana gmina upadała. Niestety Panie Marku Sorbian to Pan moralnie jest winien na równi z Dąbrowa za upadek Naszej Gminy. Również byłem gorzko rozczarowany tym urywkiem który wskazał Łukasz powyżej. Uznaję Pana Panie Marku Sorbian za… Czytaj więcej »
Jaka afera,a jak to będzie pomówienie?
W tej gminie niedługo wszystko co zostanie powiedziane/napisane nie pomyśli władzy będzie nazywane pomówieniem. To najprostszy sposób na zamknięcie ludziom ust – zastraszenie :/
Panie Blogu, powiem więcej. Mianowicie w gminie zaistniało coś takiego jak psychoza pomówień i zniesławień. Tzn ci co dawniej się przyzwyczaili do bezkarności dziś nie mogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości w której poddani mają prawo myśleć, widzieć, mówić, komentować, krytykować, wymagać, oczekiwać. Ano niech biegają skarżyć sie do sądu bo ktoś po imieniu odważył sie nazwać ich poczynania. Tylko niech pamiętają, że i na nich jest bat w kodeksie karnym potocznie zwany pieniactwem sądowym. I za to jest kara. Takim przykładem pieniacza staje się prezes Jerzy Wijas który pregrał już kilka procesów w sądzie. Majstersztykiem popisał się na ostatniej… Czytaj więcej »
W czasie sesji Przewodniczący Rady Gminy Pan Kotwica , kolega Pana Marka Sorbiana z ławy oskarżonych w procesie przeciwko byłem wójtowi Dabrowie równiez zaciekle bronił na sesji Prezesa ZUK Jerzego Wijasa przed określeniem go przez normalnych radnych bankrutem. Próbował wciskać obecnym, jak to w ty ZUK jest dobrze za Prezesury Jerzego Wijasa. To ja mam pytanie: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego Pan Kotwica z nowymi przyjaciółmi z Drużyny Marzeń podarowali Jerzemu Wijasowi prezent w postaci Naszych pieniędzy z racji umorzenia zobowiązań podatkowych ZUK na kwotę ponad 370 tys zł, oraz kilka miesięcy temu dodatkowo przygotowali grunt do wpompowania w… Czytaj więcej »
Chciał bym szanowni mieszkańcy którym zależy na dobru i rozwoju Naszej Gminy abyście spokojnie obejrzeli ten film https://www.youtube.com/watch?v=94jUzI6aX3U&t=1117s i czekali na rozwój wydarzeń. Ja nie będę faktów wyprzedzał. Sławomir, Ty też sobie obejrzyj.
W nawiazaniu do powyższego mojego wpisu dot filmiku prosze zapoznać się z tym http://piekoszow-natura.cba.pl/blog/ i śledzić dalsze wydarzenia . Obudźcie się Mieszkańcy, Obudźcie. Jak nie dla siebie to dla własnych dzieci się obudźcie.
Sławomir. Ja Twojego wpisu nie traktuję jako śmieszności.Traktuję go jako element demokracji i mam diametralnie inne zdanie na punkcie prezesa Jerzego Wijasa , a nie osoby Jerzego Wijasa. Mnie życie prywatne nie interesuje i nie dociekam tego.Posiadając wiedze na temat funkcjonowania ZUK-u nie zamierzam piać z zachwytu peanów na cześć prezesa Jerzego Wijasa. Byłem dziś na sesji i tak informacyjnie :RG przyjęła uchwałę o taryfach cenowych i tak za wodę zapłacimy netto 3,35 zaś za ścieki 6.28 i to jest pozytywny aspekt i ja go dostrzegam.A czy to jest zasługa prezesa to nie jestem taki pewien ponieważ nie tak dawno… Czytaj więcej »
Blogowiczu Sławomir – zachwalaczu działalności Prezesa Jerzego Wijasa, odnieś no sie może do strat na które naraził Prezes a o których mówi Pan Radny Budziwojski w 43 minucie https://www.youtube.com/watch?v=3Pjhj-hAAQg Wymienione sumy strat porażają. To jest ponad milion złotych wykazanych strat. A ile jest nie wykazanych? Ciekawe czy we własnym gospodarstwie Pan Jerzy Wijas by sobie na takie straty pozwlił. Ale tu mu się pozwala na to, bo to mienie publiczne. No i ma krycie wójta i drużyny marzeń, którzy są jeszcze większymi szkodniami dla tej gminy.
Dotarła do mnie informacja, że Prezes po wczorajszej sesji stawiał wódkę sołtysom i może innym ludziom. Ja w to nie wierzę. Przyjmijmy, że takiego faktu nie było. W tej chwili ustalane jest, gdzie tą wódkę pili. Modlę się w duchu, aby nie okazało się, że wódkę tą pito w Remizie OSP w Piekoszowie. Bo też w to nie wierzę, i na ten moment potraktujmy to jako plotkę. Ale z drugiej strony było by to zrozumiałe w kontekście tego, dlaczego pojawiła się tendencja do wychwalania Jerzego Wijasa na siłe przed społeczeństwem. Prawda wyjdzie, szybciej niż się niektórym wydaje. Jeśli okaże sie… Czytaj więcej »
Może czas na zmiane Naczelnika OSP ?
Dlugie trwanie na jednym stanowisku generuje bute ,cynizm ,arogancje i pogarde dla ludzi…no i klike by sie rozbilo.
Albo nie potrafie odnaleźć, albo po prostu nie ma nagrań z Biblioteki wczorajszej sesji. Jak ostatnim razem nagrywałem, to i oni nagle upublicznili, jak wczoraj nie nagrywałem całej sesji to i ich nagrań nie ma. Warto, abyście na tą manipulację obecnej władzy zwrócili uwagę.
Jest południe, ale na YT nie ma relacji Internetowaej Telewizji Piekoszów – organu gminnej władzy z wczorajszej sesji . Według mnie oni zmanipulują ten materiał. Pokaża Wam to co będą chcieli pokazać, ukryją to co zechcą przed Wami. Na rano co najmniej pierwsze nagranie powinno być już wgrane i upublicznione. Wyjęcie wczoraj nośnika z kamery, włożenie do komputera, zapisanie na dysku komputera trwało by może 15 minut. następnie daje się polecenie przesyłu na portal YT i idzie się do domu. Przy sprzecie którym dysponuje Biblioteka ( Nasza Własnosć Społeczna ) , film na YT wgrywa się góra dwie godziny. Więc… Czytaj więcej »
To nie manipulacja, a tylko obróbka materiału. Nie każdy wgrywa taką surową sieczkę jak Ty.
Ta „obróbka” wycięła punkt 14 czyli Interpelacje i zapytania. Czy były aż tak niewygodne dla władzy? Czekałem kilka godzin aby zadać to jedno pytanie a zostałem „wycięty”. Mam nadzieję, że przynajmniej z protokołu nie zniknie ani moje pytanie ani dokładna co do słowa odpowiedź Wójta.
Może jeszcze bedzie część trzecia anonimie.
tym Anonimem jestem ja i jeszcze ze dwa wpisy z 1 czerwca. Nie mylić Anonima z Anonimem 😉
Sesja trwała 0d godz dziewiątej do około dziewiętnastej. Tj dziesieć godzin. Odliczmy z godzinę przerw, to jest dziewięć godzin. Biblioteka udostępniła relację z czterech i pół godziny. Co się stało z resztą? I dlaczego?
Poruszyłeś Anonimie coś bardzo istotnego z tymi protokołami. Obiło mi się o uszy, że różnie z tymi protokołami może być. Faktem jest, że Pani Iwonka, fajna dziewczyna, profesjonalnie obsługująca Rade Gminy i sesje, protokolantka, została przez wójta Piątka nagle awansowana za kierownicze stanowisko. Na pewno rodzi to różne niezdrowe domysły.
Twoja bezczelność ZZ przechodzi ludzkie pojęcie. O jakiej obróbce mówisz? Pochwalasz manipulację medialną w Naszej Gminie? A ja włąśnie będę zamieszczal moją surową sieczkę która jest autentycznym przekazem. Odkryłeś się Dyrektorku .
Czy twoim zdaniem ktoś będzie oglądał 9 godzin surowego nagrania?
Ja chętnie obejrzę skrót z najważniejszych punktów, do których oczywiście należą też pytania mieszkańców, przynajmniej te ciekawsze.
Dyrektor Klakier
Ja bardzo chętnie będę oglądał surowe nagranie. Dobrze, że BCK wrzuca już całość sesji. Te kilkuminutowe skróty moim zdaniem mijały się z celem.
Może masz i rację bo każdego może interesować inny kawałek sesji.
Jak dla mnie bardzo interesująca była wypowiedź tej pani przy mapie na temat planu zagospodarowania gminy.
Nareszcie gmina zabiera się za ten temat.
Moim zdaniem nadal zbyt delikatnie!
Dokładnie. Wczoraj też oglądałem ten fragment, ponieważ składałem jedną z uwag do studium.
Też chętnie obejrze surowe nagrania. Obróbka nagrań tylko powoduje niepotrzebne domysły czy aby wszystko zostało pokazane.
Poza tym to transmisja sesji byłaby wskazana, a później niech wrzucą nagrania.
Nie chodzi mi oczywiście o pytania mieszkańca który „…chciał jeszcze coś mówić…”
Jest https://www.youtube.com/watch?v=X7syvDlTDts 🙂
Czy jeszcze cię ktoś czyta i ogląda te twoje linki?
Taki jest tego przesyt i niestrawne ,że ja już twoje posty pomijam.
Sporo osób czyta.
Izydorze, czy przeprosiłeś inicjatora Referendum za to, że z niego drwiłes? Myslę, że gdybyś miał odrobinę honoru to powinienes to zrobić. Bo drwiąc z niego zadrwiłeś też ze zdrowej części Naszego Społeczeństwa. Ja też czuję sie przez Ciebie obrażony.
Cóż po obejrzeniu sesji tylko zostaje powiedzieć: „nie wiem o co się rozchodzi”.
Jeszcze całości nie obejrzałem ale fragment o ściekach z zakładów mięsnych jest porażający. Zrobię o tym oddzielny temat bo to jest jakiś skandal.
Panie Blogu, nie dopuszczą Pana do pełni informacji o tym. Bo jak by dopuścili, to było by to samo co oddać się w ręce prokuratora. Jak sami widzicie na relacji jest straszne mącenie w tym temacie na oddalenie tego wszystkiego w jakąś nieokreśloną przyszłość. Oni już wiedzą, że za palenie głupa nikt im nic nie zrobi.
PB jak obejrzysz 3 część to się załamiesz 🙁
Ps. Rob świetna robota.
O tym, że Rob odwalił świetną robotę słyszałem już od innych, którzy byli na sesji 😉 ale chętnie obejrzę 3. część.
Blog BP.
Dla wyrobienia sobie oceny podam parę cyfr związanych ze ściekami i grupą taryfową zakłady mięsne :
W wyliczeniach taryfowych na 2013 rok przyjęto ilość ścieków odprowadzonych rocznie 87 103 metry3.
W taryfach na ub,. rok przyjęto ilość 29 185.
Natomiast w tegorocznych /były złożone dwa wnioski/ we wniosku z 20.02 2017 ilość to 15 663 m3 zaś we wniosku z ostatniej sesji który został zatwierdzony ilość tych ścieków to 21 807
Saskya, nie ma możliwości aby zrozumieć sesję. Musiała byś mieć conajmniej ten sam materiał który dostają ( zazwyczaj na ostatnią chwilę ) radni. Jeśli tego materiału nie zgłębisz, to jako mieszkaniec obserwator nie będziesz wiedzieć o co chodzi. Po prostu jest to niemożliwe. Chyba, ze pzychodzisz po coś konkretnego co Ciebie interesuje. Najłatwiej mają ci z Drużyny Marzeń, bo oni mają poustalane kiedy mają ręce podnosić i siedzą czekając na konkretne głosowania. Ich na sesji po prostu ” nie ma”. Ci radni, którzy chcą cos zrobić mają utrudniane przez Przewodniczącego Pana Kotwice, co mieliście okazję nie raz widzieć na nagraniach.… Czytaj więcej »
Jakość i forma wypowiedzi jest powalająca, wszyscy do logopedy to może da się coś zrozumieć. poza tym patrząc na uczestników sesji to mam wrażenie że tego nie ogarniają, mam na myśli rozumienie co się wokół mnie dzieje.
Anonimie.
Ja też bylem uczestnikiem tej sesji. Twoja ocena jest subiektywna i niesprawiedliwa i nie mam zamiaru wybierać się do logopedy ale mam propozycję zapraszam na najbliższa sesję ja Ci na kartce napiszę moimi słowami np zapytanie ,a Ty mi pomożesz wypowiadać się . I jeszcze jedno : na sesji był mieszkaniec gminy który od początku sesji oczekiwał na wolne wnioski aby zadać pytanie
, a że nie mógł otrzymać wolnego dnia w pracy to oddał krew.Ja mam pełen szacunek do tej osoby nawet gdyby w swej wypowiedzi się jąkał.
Panie Marku, Anonim nie Pana zapewne miał na myśli 🙂
Anonim ma trochę racji, przecież szumy można usunąć w programie skoro i tak nagrania są obrabiane. Do tego wystarczy kupić mikrofony bezprzewodowe, które znacząco ułatwią przebieg sesji. A tak to taka komedia z tym podawaniem mikrofonu i sprawdzaniem czy słychać.
Do tego ta przesadna uprzejmość, raz wystarczy wszystkich szanownych państwa powitać, nie jest konieczne mówić to 20 razy.
z tymi mikrofonami to fakt moze dalo by rade kupic dla kazdego z radnych osobny mikrofon
To by sie przekrzykiwali i wzajemnie zagłuszali. A tak to jest szansa, że będzie mówił tylko ten któremu podadzą mikrofon.
troche kultury potrzeba a przynajmniej bylo by lepiej slychac
Drogi panie Marku absolutnie nie było moją intencją pana obrażać. Ale przyzna pan że wypowiedzi pewnych osób są chaotyczne i bełkotliwe przez co b. trudne do zrozumienia, a wypowiada się niewielu. Pozostali siedzą jak na „tureckim kazaniu” i mam wrażenie że nic ale to nic z tego nie rozumieją. Oczywiście szacun dla uczestników sesji którzy nie muszą być a są bo siedzieć i patrzeć na tę farsę nie mając szans na zadanie pytania to wielka sztuka. Sztuka której ja osobiście nie jestem w stanie znieść więc rozumiesz dlaczego tan mnie nie ma, bo na taki kabaret szkoda mi urlopu.
Anonimie. Jest ok wszystko wyjaśnione.Niestety kodeks wyborczy określa tylko takie” wymagania formalne ” przy wyborze radnych,reszta to zależy od nas samych kogo wybieramy.Co do oceny Rady to ja swoją opinie przedstawiłem na tym blogu półtora roku temu i jest jak jest
Proszę ze szczegółną uwagą obejrzeć III część https://www.youtube.com/watch?v=XHvO6mElpFg a zwłaszcza bezwzględnie macie obejrzeć urywek od 1 godz i 10 minuty, tj wypowiedź Pana Andrzeja Borowskiego . To jest nie do wiary, i albo to jakaś pomyłka, albo szykuje się trzesienie w Naszej Gminie.
O tym będzie dzisiaj wieczorem oddzielny wpis (opublikuję też kopię tego pisma).
Dziękuje Panie Blogu.